Ходещите багери „Паяк“ достигат и работят на най-недостъпни места
 
                      Оказва се, че в света има такъв малко познат клас строителни машини като ходещите багери-паяци. Те имат многоставни "крака", накланящи се колела, специални стабилизатори, стрели и кофи, функциониращи чрез много, много сложна хидравлика. И всичко това заедно позволява на паякообразните багери да се движат, обезопасяват и извършват работа на места, където пътят на конвенционалната строителна техника е категорично блокиран.
Първият крачещ багер е създаден от Йозеф Кайзер през 1966 г. във фабрика, собственост на неговия приятел Ернст Менци. Но двамата не остават приятели за дълго след това, според наличната информация Менци присвоява идеята и започва да произвежда крачещи багери, наречени „Menzi Muck“. Джоузеф Кайзер отваря собствена компания и сега, 50 години по-късно, двете компании продължават да развиват и произвеждат тези необичайни строителни машини.
Багерите „Паяк“ първоначално са проектирани да работят по склонове и други труднодостъпни места в швейцарските Алпи, където конвенционалните колесни и верижни превозни средства не могат да преминат. Първите багери имат чифт задни колела, чифт предни „крака“ и се движат с помощта на хидравлична стрела, отблъсквайки се от повърхността.
По-късно дизайнът на машините непрекъснато се подобрява, колелата започват да се монтират на "крака" с няколко хидравлични "стави", машините получават допълнителни стабилизатори, което значително разширява възможностите им. А появата на телескопичната хидравлика в края на 70-те години направи възможно "краката" и "ръцете" на тези машини да станат още по-широки.
Сегашните паяковите багери са много напреднали машини. Те могат да работят по кални хлъзгави склонове, могат да се катерят през дупки и пукнатини, да прекрачват препятствия, а кофата им е в състояние да повдигне два пъти теглото на самия багер.
Въпреки това машините от този клас не могат да се нарекат популярни и известни. В 99 процента от случаите обикновените евтини колесни или верижни багери вършат добре работата си. Освен това сложната хидравлика изисква постоянна поддръжка и ремонт, което значително увеличава оперативните разходи. И да се научиш да шофираш и управляваш машина с такива възможности е толкова трудно, че един от собствениците от Австралия дори се пошегува по този въпрос: „Дори не се притеснявам от факта, че някой може да открадне тази техника от мен.“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
Общество |Nvidia ще достави над 260 000 от най-модерните си чипове с изкуствен интелект на Южна Корея
Компании |В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Любопитно |Въвеждат доброволна военна служба за жените в Гърция
Свят |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
Икономика |Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
Любопитно |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |Лидерите раждат ли се, или се създават?
Лидерство |На днешната дата, 31 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Времето: Слънцето ще разсее сутрешните мъгли
България |KoHousing променя правилата на имотния пазар
Икономика | Advertorial |Цените на петрола са се насочили към трети пореден месечен спад
Енергетика |ADVERTORIAL
 
						Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
 
						Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
 
						 
                 
                			   
              	 
                           
                         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
	                       
                               
                               
                           
                               
                               
                           
                               
                              
Коментари
Няма въведени кометари.