Ходещите багери „Паяк“ достигат и работят на най-недостъпни места

Оказва се, че в света има такъв малко познат клас строителни машини като ходещите багери-паяци. Те имат многоставни "крака", накланящи се колела, специални стабилизатори, стрели и кофи, функциониращи чрез много, много сложна хидравлика. И всичко това заедно позволява на паякообразните багери да се движат, обезопасяват и извършват работа на места, където пътят на конвенционалната строителна техника е категорично блокиран.
Първият крачещ багер е създаден от Йозеф Кайзер през 1966 г. във фабрика, собственост на неговия приятел Ернст Менци. Но двамата не остават приятели за дълго след това, според наличната информация Менци присвоява идеята и започва да произвежда крачещи багери, наречени „Menzi Muck“. Джоузеф Кайзер отваря собствена компания и сега, 50 години по-късно, двете компании продължават да развиват и произвеждат тези необичайни строителни машини.
Багерите „Паяк“ първоначално са проектирани да работят по склонове и други труднодостъпни места в швейцарските Алпи, където конвенционалните колесни и верижни превозни средства не могат да преминат. Първите багери имат чифт задни колела, чифт предни „крака“ и се движат с помощта на хидравлична стрела, отблъсквайки се от повърхността.
По-късно дизайнът на машините непрекъснато се подобрява, колелата започват да се монтират на "крака" с няколко хидравлични "стави", машините получават допълнителни стабилизатори, което значително разширява възможностите им. А появата на телескопичната хидравлика в края на 70-те години направи възможно "краката" и "ръцете" на тези машини да станат още по-широки.
Сегашните паяковите багери са много напреднали машини. Те могат да работят по кални хлъзгави склонове, могат да се катерят през дупки и пукнатини, да прекрачват препятствия, а кофата им е в състояние да повдигне два пъти теглото на самия багер.
Въпреки това машините от този клас не могат да се нарекат популярни и известни. В 99 процента от случаите обикновените евтини колесни или верижни багери вършат добре работата си. Освен това сложната хидравлика изисква постоянна поддръжка и ремонт, което значително увеличава оперативните разходи. И да се научиш да шофираш и управляваш машина с такива възможности е толкова трудно, че един от собствениците от Австралия дори се пошегува по този въпрос: „Дори не се притеснявам от факта, че някой може да открадне тази техника от мен.“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Данъчни реформи: Основателят на Revolut се премести от Великобритания в ОАЕ
Компании |ЕС въвежда мерки за следене за времето на престой за британци с втори дом в общността
ЕС |SoftBank придобива звеното за роботика на ABB за 5,4 млрд. долара
Технологии |Техническият директор на японската футболна федерация беше арестуван във Франция за гледане на детска порнография
Свят |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Общество |Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Общество |Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Свят |Островът Ташироджима: Царството на котките
Любопитно |От утре държавата ще глобява търговци за нарушения на Закона за въвеждане на еврото
България |Борсов наблюдател: Нищо не може да спре възхода на Уолстрийт
Финанси | Коментари |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.