Компания за виртуална реалност съди Meta за търговската марка

Технологичният гигант Meta Platforms, който стои зад социалната мрежа Facebook, е изправен пред дело за търговската марка в Манхатънския федерален съд, предаде Ройтерс.
Делото е заведено от компанията MetaX LLC, която се занимава с виртуална реалност. Тя обвинява фирмата на Марк Зукърбърг, че е откраднала нейното име в опит да се ребрандира така, че да демонстрира новия си фокус върху т.нар метавселена.
Базираната в Ню Йорк MetaX каза пред съда, че е била „смазана“ от промяната на името на Facebook и заяви, че „способността ѝ да работи като Meta е била унищожена“.
Тя обвинява Meta Platforms в нарушаване на нейните федерални търговски марки за името„Meta” и поиска съдебно разпореждане, което да попречи на компанията на Зукърбърг да използва марката „Meta” за стоки и услуги, които се припокриват с предлаганите от MetaX. Фирмата също така иска неуточнена сума за нанесените парични щети.
„Meta Platforms не само изложи нашия бизнес на опасност, но и този на цялата индустрия и правата върху интелектуалната собственост на иноваторите, които помогнаха за изграждането ѝ“. Коментира Основателят на MetaX Джъстин „JB“ Болонино.
От Meta Platforms не са отговорили веднага на запитването за коментар.
MetaX твърди в делото, че е обсъждала потенциално партньорство с Facebook през 2017 г. и че през същата година един от директорите на гиганта е похвалил едно от преживяванията, предлагани от MetaX като „удивително“ и „грандиозно“.
MetaX твърди, че новият фокус на Meta Platforms върху метавселената и свързаните с нея технологии се припокрива с нейния бизнес и че компанията на Зукърбърг е започнала да предлага „завладяващи преживявания“ с виртуална реалност на някои от същите места, където MetaX има изложения.
MetaX каза, че ребрандирането на Meta Platforms ще я изгони от пазара и че вече е накарало хората погрешно да вярват, че компаниите са свързани.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
БНБ: Делът на лошите кредити в банките намалява
Финанси |МВФ: Търговското напрежение може да доведе до пазарни сривове
Икономика |Meta е изправена пред екзистенциална заплаха в процес за Instagram и WhatsApp
Компании |Превръщат исторически кораб в най-големия изкуствен риф в света
Любопитно |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14-и до 20-и април
Хороскоп |Уникални снимки на животни, уловени в точния момент
Свят | Advertorial |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |На днешната дата, 14 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Мързелът има нужда от нова дефиниция
Свят |Как да изградим смислени връзки в ерата на дигиталните мрежи?
Маркетинг |Тръмп обеща скоро да наложи мита върху вносните чипове
Икономика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.