Мъск се готви да освободи половината от персонала в Twitter

Мъск се готви да освободи половината от персонала в Twitter

Американският милиардер Илон Мъск планира да съкрати около 3700 работни места в Twitter, което представлява половината работна сила на компанията за социални мрежи, в опит да намали разходите, след като миналата седмица пое управлението върху фирмата в сделка за 44 млрд. долара, предаде Си Ен Би Си.

Очаква се самообявилият се за главен изпълнителен директор на Twitter Мъск да изисква от служителите в социалната мрежа, които са били упълномощени да работят дистанционно, да се отчитат в офисите на Twitter в и извън Сан Франциско, твърди агенция Блумбърг, която първа съобщи за очакваните съкращения.

Според вътрешна комуникация, видяна от CNBC, Мъск планира да се срещне с вътрешен кръг от хора, които го съветват в Twitter, за да обсъдят съкращенията. Сред поканените са били инвеститорът в рисков капитал Дейвид Сакс от Craft Ventures, президентът на The Boring Company Стив Дейвис, както и Сам Телър и Антонио Грасиас от Valor Equity Partners. Грасиас е дългогодишен инвеститор в други компании на Мъск, включително SpaceX и Tesla, и беше член на борда на директорите на Tesla.

Най-вероятно по случайност темите от срещата са били видими във вътрешните системи на Twitter, което е позволило на служителите да разберат, че се готвят масови съкращения.

По-рано Си Ен Би Си съобщи, че Мъск пренасочи бързо много доверени съветници и служители от другите си компании в Twitter, за да обмисли следващите стъпки за социалната мрежа след приключването на сделката миналата седмица.

По-рано тази година Мъск въведе подобна политика за връщане в офиса в Tesla - неговия бизнес за електрически превозни средства, който е отговорен за по-голямата част от значителното си богатство.

В Tesla работниците, които се върнаха в офиса, бяха разочаровани от дългите пътувания до работното място и липсата на паркинг, оборудване и пространство, необходими за ефективното вършене на работата им.

След като придоби Twitter за 44 милиарда долара миналата седмица, Мъск опитва да подобри маржовете на компанията, включително чрез намаляване на броя на персонала и оперативните разходи и намиране на нови начини за генериране на приходи.

Между 2010 г. и 2021 г. общите приходи на Twitter възлизат на около 25 милиарда долара, докато  разходите за научноизследователска и развойна дейност възлизат на около 7,8 милиарда долара.

Освен всичко друго, Мъск предложи абонаментна услуга на цена 8 долара на месец, която ще бъде използвана за верификация на потребителите и получаване на т. нар. „синя отметка“.  Синята отметка до потребителското име на дадено лице в платформата за социални медии означава, че Twitter е потвърдил, че акаунтът принадлежи на лицето или компанията, които използват този профил.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ