Meta съкращава работните си места за първи път в историята

Meta съкращава работните си места за първи път в историята

Meta съкращава работните си места за първи път в историята

Главният изпълнителен директор на Meta Platforms Inc. Марк Зукърбърг очерта мащабни планове за преструктурира на екипи и намаляване на броя на служителите за първи път, определяйки случващото се като край на ерата на бърз растеж в гиганта в сферата на социалните медии, предаде Блумбърг.

В рамките на хода, който може да бъде описан като първото голямо съкращаване на бюджета от основаването в на Facebook през 2004 г., Зукърбърг заяви, че компанията ще замрази наемането и ще преструктурира някои екипи, за да намали разходите и да пренареди своите приоритети. „Meta вероятно ще бъде по-малка през 2023 г., отколкото беше тази година“, каза той.

Meta, която в миналото носеше името на най-популярната си социална мрежа – Facebook, досега увеличаваше броя на служителите си всяка година.

Зукърбърг обяви промените по време на седмична сесия с въпроси и отговори със служители, съобщи източник на Блумбърг, който е участвал в сесията. Той добави, че компанията ще намали бюджетите на повечето екипи, дори тези, които се разрастват, и че отделните екипи ще решат как да се справят с промените в броя на персонала. Това може да означава да не запълват местата на служителите, които напускат, или пък да се преместват хора от екип в екип.

„Надявах се досега да имаше по ясни знаци за стабилизиране на икономиката“, e казал Зукърбърг. „Но от това, което виждаме, все още не изглежда така, което е причината да искаме да планираме малко по-консервативно“, е добавил той.

Акциите на Meta поевтиняха с 3,67% в четвъртък. Цената на книжата на компанията е паднала с 60% от началото на тази година.

По-нататъшните съкращения на разходите и замразяването на наемането са най-яркото признание на Meta, че растежът на приходите от реклама се забавя на фона на нарастващата конкуренция за вниманието на потребителите.

Сега обаче далеч не е най-доброто време за орязване на работните места. Освен глобални икономически натиск, рекламният бизнес на компанията - изграден върху прецизното таргетиране към потребителите, загуби част от предимството си поради промените в настройки за поверителност в операционната система iOS на Apple. В същото време TikTok привлича по-младите потребители от Instagram, а Зукърбърг залага бъдещето на компанията на метавселената – проект, който по думите на самия Зукърбърг ще губи пари за много години.

Meta съобщи по-рано тази година, че планира да забави наемането на някои мениджърски позиции и е отложила назначаването на работа на пълен работен ден на летни стажанти. „Замразяването на новите назначения, обявено в четвъртък, беше необходимо, защото искаме да сме сигурни, че няма да добавяме хора към екипи, където не очакваме да имаме роли през следващата година“, обясни Зукърбърг на срещата.

Зукърбърг предупреди през юли, че Meta постоянно ще „постоянно ще намалява растежа на персонала“ и че „много екипи ще се свият, за да можем да прехвърлим енергията към други области“. Вътрешните приоритети включват Reels - TikTok конкурента на Meta и метавселената на Зукърбърг. Meta имаше повече от 83 500 служители към 30 юни и добави 5700 нови служители през второто тримесечие.

Зукърбърг каза в четвъртък, че компанията ще бъде „малко по-малка“ до края на 2023 г. „През първите 18 години на компанията ние основно растяхме бързо всяка година, но напоследък приходите ни бяха стабилни и дори паднаха леко за първи“, е казал той пред служителите на компанията..

По време на отчета си за печалбите за първото тримесечие Meta каза, че годишните разходи ще бъдат с приблизително 3 милиарда долара по-ниски от първоначално прогнозираните, намалявайки прогнозния диапазон, който беше до 95 милиарда долара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ