Nintendo осъществи сплит на акциите си при съотношение 10 към 1
Японският производител на видео игри Nintendo извърши предварително обявеното си разделяне на акциите при съотношение 10 към 1, целящо да намали цената на една отделна акция, за да привлече нови инвеститори към компанията, пише Си Ен Би Си.
Цената на акциите на Nintendo отразяват разделянето на уебсайта на Японската фондова борса. Акциите на Nintendo приклюиха търговията в четвъртък при ниво от 6043 японски йени ($41,76), след като в сряда се разменяха за 59 700 йени в сряда.
Всяка една от обикновените акции на Nintendo е разделена на 10 акции, откъдето и намалението на цената на акция.
Този ход е предназначен да се хареса на по-широк кръг от инвеститори. В Япония обикновено инвеститорите трябва да купят пакет от 100 акции в една компания. При старата цена на акциите на Nintendo това би струвало минимум 5,97 милиона японски йени, или малко над 41 200 долара. При разделянето 100 акции ще струват 604 300 японски йени или малко над 4170 долара при цената в края на търговията в четвъртък, което потенциално ще направи по-лесно за хората да инвестират в Nintendo.
„Тази минимална инвестиция от около 6 милиона йени е достатъчна, за да подсигури цялата четиригодишна учебна програма на студент в японски университет“, каза пред Си Ен Би Си Серкан Тото, главен изпълнителен директор на базираната в Токио консултантска компания за игри Kantan Games.
„Сега Nintendo е по-достъпна особено за по-младите хора - тип инвеститор, който се разраства в Япония през последните години“, добави той.
Редица големи технологични фирми, включително Apple и Amazon, обявиха сплит на акции през последните няколко години. Въпреки че разделянето на акции не променя фундаментално компанията по никакъв начин, то правят закупуването на акции във фирмата по-евтино и лесно.
Разделянето идва в ключов момент във 133-годишната история на компанията на фона на по-широки предизвикателства в индустрията на видеоигрите. През второто тримесечие на годината оперативната печалба на Nintendo падна с 15%, докато продажбите на нейната водеща конзола за игри Switch също намаляха. Японският гейминг гигант е изправен пред предизвикателства във веригата за доставки, което възпрепятства способността му да отговори на търсенето на Switch.
Игрите на Nintendo обаче все още са привлекателни за широк кръг потребители. Компанията заяви този месец, че продажбите на Splatoon 3 в Япония са надхвърлили 3,45 милиона единици – местен рекорд за всеки софтуер на Nintendo Switch през първите три дни от продажбите. Splatoon 3 излезе на пазара на 9 септември.
Nintendo също се подготвя да пусне на пазара популярни заглавия през следващите месеци, включително нова игра от франчайза Pokemon.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.