Ranger - хибридният летателен апарат с възможност за междуконтинентални полети

Ranger - хибридният летателен апарат с възможност за междуконтинентални полети

Ranger - хибридният летателен апарат с възможност за междуконтинентални полети

Представители на компанията Aura Aerospace демонстрираха своята визия за бъдещето на личния въздушен транспорт. Петместният хибрид Ranger, който те представиха, изглежда малко като совалката на Дарт Вейдър, но все едно, че е сгъната. Благодарение на възможността за вертикално излитане и кацане, това летателно устройство може да излита и каца директно върху покрива на сградите. Но също така ще може да покрива разстояния, донякъде надвишаващи възможностите на нормалните самолети от среден клас.

Вертикалното излитане и кацане се осигурява от четири прибиращи се опорни ствола, върху които са разположени осем витла с диаметър 180 сантиметра. След издигането във въздуха крилете на апарата се разгъват в нормално положение и се включват два турбореактивни двигателя. След достигане на скорост, която осигурява стабилен полет поради повдигане от крилата, опорните стволове на витлото се прибират в корпуса и вече не създават ненужно съпротивление при движение.

С прибрани крака и витла Ranger може да развие скорост от 820 км/ч . Това е малко по-бавно от скоростта на конвенционалните самолети, но тук трябва да се има предвид, че Ranger е в състояние да лети на максимум 3 хиляди метра, където въздухът е по-плътен, отколкото на височина от 9-12 хиляди метра.

Пълното зареждане на резервоарите с авиационно гориво осигурява полет на разстояние от 18 хиляди километра, което апаратът ще може да преодолее за 22 часа. За сравнение, самолет Airbus A380, пълен с товари и пътници, може да прелети 14 800 километра. И дори ако горивото на Ranger внезапно свърши, той ще може да се спусне и да направи безопасно кацане в режим на плъзгане на магистрала, например.

В допълнение към петместната кабина, Ranger разполага с малка кухня и тоалетна, за да отговори на нуждите на пътниците по време на дълги полети. И очевидно апаратът Ranger е по-близо до бизнес самолет, отколкото до това, което сега обикновено се нарича с термина „въздушно такси“.

По принцип пет пътнически места са достатъчни за по-голямата част от бизнес пътуванията, а тези хора, които могат да си купят собствен личен бизнес самолет, ще могат да си купят и Ranger. И има редица предимства във факта, че Ranger ще може да доставя пътници директно до правилната сграда

От първоначална гледна точка идеите зад концепцията Ranger са много интересни и привлекателни. Но фактът, че превозното средство използва конвенционално реактивно гориво, поставя под съмнение жизнеспособността на тази концепция, като се има предвид текущата тенденция за оттегляне от изкопаемите горива в полза на чисти енергийни източници.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ