Спадът на продажбите на iPhone в Китай може да е знак за по-големи проблеми за Apple
Бързият спад на седмичните продажби на iPhone в Китай може да сигнализира за по-големи предизвикателства пред американския технологичен гигант Apple, чиито смартфони се доказаха като сравнително устойчиви на глобалния икономически спад, твърди инвестиционната компания Jefferies, цитирана от Блумбърг.
Продажбите на iPhone в Китай се сринаха с 27% през седмицата до 24 октомври, което представлява трета поредна седмица на все по-стръмни спадове. Дори като се вземе предвид по-ранното пускане на устройството тази година, негативната тенденция се запазва и е по-лоша от скорошните спадове на конкурентните марки с операционна система Android, пишат в бележка анализатори на Jefferies.
През трите месеца до септември продажбите на iPhone в Китай са нараснали с 5,7% в сравнение с 15,2% спад за алтернативите на Android, пише Едисън Лий от Jefferies. Това се промени през последния месец и Apple може да е загубила четири до пет процентни пункта от пазарния си дял в страната, според оценките на анализаторите.
Световният пазар на смартфони регистрира три поредни тримесечия на спад в доставките тази година, според компанията за пазарни проучвания Canalys. Потребителските апетити за продукти като лична електроника се влошиха с повишаването на лихвените проценти и нарастващите цени на енергията. В Китай икономическото забавяне и локдауните срещу COVID-19 намалиха инерцията на продажбите – Samsung Electronics посочи забавящия се мобилен пазар в Китай като спирачка за бизнеса с компоненти, когато обсъждаше печалбите този месец.
Китайските потребители са закупили по-малко телефони iPhone 14 в първите дни на наличността му през септември, отколкото предшественика на продукта преди година. Доставките на смартфони в Китай са намалели с около 21% през август, според национални данни, публикувани миналата седмица Apple също се отказа от плановете си да увеличи производството на моделите iPhone 14 заради по-ниското търсене, съобщи Блумбърг миналия месец.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.