Хиляди се насочиха към антифейсбук платформа

Хиляди се насочиха към антифейсбук платформа

Хиляди се насочиха към антифейсбук платформа

Над 31 000 молби за регистрация на час получава социалната мрежа Ello, първоначално замислена да бъде място за виртуално общуване между 90-има приятели, антипод на Facebook. Това съобщава Би Би Си.

Сайтът е създаден от собственика на магазин за велосипеди в американския щат Върмонт Пол Будниц. Мрежата се открива за масово ползване на 7 август. Наричана е „антифейсбук“ сайт, защото обещава да не слага реклами и да не продава нищо на потребителите си. Тя е с минималистичен дизайн и на пръв поглед не изглежда много интуитивна за ползване в сравнение с редица други големи, установени уебсайтове за споделяне и общуване. Но се радва на интерес. 

Ello вече удържа на атака Distributed Denial of Service (DdoS) с целенасочено насочване на огромен интернет трафик. Той я свали за кратко офлайн през уикенда.

Учим се в крачка, но имаме много силен технологичен екип“, коментира Будниц. „Версията е бета и е с бъгове, прави странни неща. Оправяме я колкото можем по-бързо“, допълва той. По думите му е поласкан от „антифейсбук“ описанието на сайта му, но въпреки това той самият не вижда услугата си по този начин. „Не смятам Facebook за конкурент. Ние го разглеждаме като рекламна платформа, докато нашият сайт е мрежа“, обяснява той. И добавя, че в крайна сметка социалната му мрежа ще се издържа и ще печели, като продава настройки. „Също както в магазина за приложения, и ние ще продаваме настройки за по няколко долара“, казва той.

Наблюдатели припомнят, че обещанието за регистрация в безплатна платформа и ползването й без такса е това, което създаде бума на WhatsApp, Instagram, Pinterest. “Тези платформи работят, защото са безплатни. Не каниш приятел да се свърже с теб, ако това ще му струва пари. В света на дигиталната музика например можеш да плащаш за услуги, но повечето хора не го правят“, допълва Джеймс Маккуиви – анализатор на технологичната фирма Forrester. Той припомня, че натрапчивата реклама и постоянните призиви за купуване са нещо, което отблъсква потребителите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ