Японска компания представя „емоционален робот”
Технологичната фирма Softbank в Япония представи робот, който по нейно описание може да разчита човешките емоции.
Машината се казва Пепър (Pepper) и е изкуствен интелект, базиран на облачните компютърни технологии, чиято система дава възможност да анализира човешки жестове, изражения на лица и тон на гласовете. Softbank посочва, че хората могат да комуникират с Пепър „също както с приятели и семейството си” и че той е способен да им помага в най-различни задачи, посочва Би Би Си.
Роботът ще бъде пуснат в продажба в Япония на цена от 198 000 йени или около 1930 долара. Разработен е от Softbank съвместно с френската Aldebaran Robotics. Softbank изкупи основния дял от собствеността в нея през 2012 г.
„Хората описват като „роботи”, тези човешки същества, които нямат емоции, нямат сърце. За първи път в човешката история ние даваме на робот сърце и емоции”, коментира на пресконференция изпълнителният директор на Softbank Масайоши Сан.
Компанията ще постави прототипи на машината в два от магазините й в Япония от утре, за да могат желаещите и любопитни хора да ги опознаят.
Япония е един от най-големите пазари на роботи в света. Според анализатори пазарът на умни машини в страната е бил на стойност 8,4 млрд. долара през 2012 г. Населението в нея застарява, продължителността на живота е много дълга, няма достатъчно раждаемост. Очаква се търсенето на роботи за обслужване на възрастните японци и в здравеопазването да нарасне в бъдеще.
По-рано японският автомобилен производител „Хонда” създаде робот за домакинството на име Асимо. Американският президент Барак Обама игра футбол с него по време на скорошна визита в Япония.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.