КЗП съветва: Проверявайте туроператора и пазете документи
Потребителите да съхраняват документите за туристическите си пътувания и при проблем да търсят съдействие от Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Европейските потребителски центрове, препоръча Димитър Маргаритов - председател на КЗП, в съобщение на институцията.
При ползване на услугите на туроператор, потребителите трябва да проверят неговата надеждност - има ли регистрация и валидна застраховка "професионална отговорност", и каква е неговата история.
Планиращите пътуване трябва да проверят също дали има непосочени или невключени в офертата разходи по пътуването.
Договорът, различните платежни документи, които са доказателство за извършени плащания за туристическия пакет, трябва да се пазят, съветва комисията. Така, в случай на някакъв проблем, те могат да се предявят, включително и пред КЗП, ако туроператорът не желае да удовлетвори претенцията.
Потребителите могат да се обърнат за съдействие към някой от офисите на мрежата Европейски потребителски центрове в съответната държава, ако туроператорът не е български, но е в ЕС. Пътуващите извън границите на ЕС, могат да ползват услугите на дипломатически консулски представителства.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.