Българският потребител - настроен оптимистично

Българският потребител - настроен оптимистично

Българските потребители са оптимистично настроени за развитието на икономиката през следващите месеци. През януари 2015 г. общият показател на доверие на потребителите нараства с 4,8 пункта спрямо равнището си от октомври 2014 г., като при населението в градовете увеличението е 4 пункта, а при населението в селата – 7,3 пункта, показват данни на Националния статистически институт (НСИ).

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.

В сравнение с октомври 2014 г. се наблюдава и намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.

Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-умерени в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление.

Последната анкета отчита леко подобрение (от 3,3 пункта) на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. Малко по-позитивна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола” през следващите дванадесет месеца.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ