Най-големите интернет компании загубиха $275 млрд. за месец

Най-големите интернет компании загубиха $275 млрд. за месец

Четиринадесетте най-големи интернет компании в света са изгубили около една пета от пазарната си стойност, или 275 милиарда долара, съобщи The Financial Times. Това е най-големият срив в бизнеса след глобалната финансова криза от 2008 г. В същото време пазарът на акции като цяло показва рекордно ниски стойности през последните седмици.

Така например ценните книжа на нови софтуерни компании като Workday, Splunk и Fire-Eye паднаха с по 30-40 процента.

Сривът засегна както американски, така и източноазиатски компании. Китайската група Tencent се срина с 20% на хонконгската борса, корейската Naver – с 10%, а японската Rakuten – със 7 на сто.

В САЩ гигантите също страдат. Така Facebook изгуби 22 процента от стойността си на пазарите, а Twitter и LinkedIn – по 40 на сто. Google, един от световните лидери в интернет отрасъла, падна с 12%.

Според изданието за това тревожно явление има две възможни обяснения. Едното е свързано с техническите корекции на борсата, тъй като акциите на интернет компаниите бяха донякъде преоценени. Другото се основава на общите изменения в настроенията на световните пазари заради кризата около Украйна и вероятното вдигане на ставките на Федералния резерв. В този случай акциите в сектора може да влязат в ролята на „първи лястовици”, сигнализиращи за настъпващия всеобщ спад.

Една от най-големите кризи в сферата на технологичните компании в историята стана така нареченият крах на доткомите през 2000-2001 г. Тогава се спука балонът, раздут от надценяването на стойността на много интернет фирми, при това многократно. След срива на борсата последва и икономическа криза, която засегна САЩ и в по-малка степен – Европа. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ