Цифровизацията ще увеличи пазара на телевизори с 30%

Цифровизацията ще увеличи пазара на телевизори с 30%

Моделите на Samsung са популярни заради добрия достъп до съдържание и възможностите за софтуерна и хардуерна актуализация, заявява мениджърът от българския клон на Samsung Electronics Христофор Петков

- Г-н Петков, как цифровизацията ще повлияе на продажбите на телевизори в България?

- Цифровизацията вече стимулира положително пазара на телевизори. В ход е замяната на старите кинескопни телевизори. Само през последния месец повече от 20 хил. души върнаха старите си телевизори за рециклиране и ги замениха с нови LCD/LED TV с вградени тунери за обработка на цифров сигнал. Нашите очаквания са пазарът да се увеличи с около 30% в стойност, като допълнителните продажби ще бъдат основно в ниския клас – екрани с базова функционалност и диагонал до 40 инча.

 - Какви са новостите, които Samsung въвежда в актуалните модели телевизори през 2013 г.?

- В моделите, които Samsung пуска на българския пазар през тази година, има няколко съществени нововъведения. Освен разпознаваемия стилен дизайн, устройствата са по-бързи, а повечето модели вече са с четириядрен процесор. Значително е подобрена и функцията за гласов контрол, като гласовите команди са вече достъпни и за телевизорите от среден клас (Серия 6).

Изцяло подновен е и порталът Smart Hub, като достъпът до функциите и различните приложения е много по-добре структуриран чрез трите панела: „Приложения“, „Видео, музика и снимки“ и „Социални мрежи”.

 - Кое превръща телевизорите Samsung в лидер на пазара на черна техника в България?

- Основната причина е свързана с възвращаемостта на инвестицията. Устройствата постоянно се променят, излизат нови модели с подобрени характеристики, а старите губят стойността си. Тук идва едно от основните предимства на телевизорите Samsung – тяхната възможност да се (само)усъвършенстват. Това е факт благодарение на комплекта Evolution Kit. За първи път през тази година с него може да бъде актуализиран не само софтуерът, но и хардуерът на телевизорите. Надграждането е от сериите 7 и 8 до възможностите на най-новите модели телевизори Samsung. Това означава, че когато излезе следващият модел, потребителите могат да актуализират телевизора си лесно и на ниска цена, вместо да си купуват нов.

Развитието на пазара за потребителска електроника през последните години показа, че за успеха на едно устройство са необходими 3 основни компонента. Те са: качествен хардуер; софтуер, който осигурява максимално удобство и достъп до ексклузивно съдържание, както и - не на последно място - атрактивен и функционален дизайн.

 При дизайна и хардуера конкуренцията е доста силна. Когато обаче става въпрос за софтуер, достъпът до над 3 хил. разнообразни приложения превръща Samsung в безспорен лидер в предлагането на съдържание и допълнителни услуги.

 - Предлагането на качествено, включително локално, съдържание е ключово предимство на пазара за телевизори. Samsung предлага ли локализирано съдържание за българските потребители?

- Разбира се, това е един от нашите приоритети за тази година. През 2012 г. стартирахме Pay Per View приложение съвместно с GCN, а в началото на тази година пуснахме приложението за готварство „Готви с мен“, както и два новинарски продукта заедно с в. „24 часа“ и в. „Труд“. Приложението на voyo.bg вече работи на моделите от 2012 г., а до края на месеца ще може да бъде използвано и на новите модели телевизори. Надявам се съвсем скоро да зарадваме българските потребители с още приложения, разработени специално за тях, включително за спорт, свободно време, новини и лайфстайл.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Учени откриха молекула, която би могла да спре развитието на Паркинсон
Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
На днешната дата, 14 октомври. Петковден
Астрономи са заснели за първи път две черни дупки, които се въртят една около друга
Зеленски вижда три начина за финансиране на покупки на ракети "Томахок", ако САЩ одобрят доставките
Китайски квантов компютър влезе в търгвска употреба
СЗО: Бързо нараства антибиотичната резистентност в света
Godiva привлича известна актриса за рестарт на марката преди 100-годишнината на компанията