Личен брандинг по Доналд Тръмп

Личен брандинг по Доналд Тръмп

Дори да не харсевате Доналд Тръмп, дори да не сте съгласни с кандидат-президентската му риторика, едно не може да се отрече - той създаде шум, който се разпространи по целия свят и има интернет присъствие, коментира американското списание Inc. в сайта си. 

"Трудно е да се отрече факта, че Доналд Тръмп е натрупал значителна тежест в публичния си профил", посочва авторът Джеръми Голдман. Въпреки това, той признава че Тръмп е създал ефектно дигитално присъствие и има неща в кандидат-президентския му брандинг, които всеки човек би могъл да използва, докато представя себе си лично като марка. 

Стратегията трябва да започне с това да направим себе си лесно откриваеми в интернет. Що се отнася до идеята за видимостта, трябва да се имат предвид три специфични цели, които ще увеличат въздействието на личния профил, според Голдман. Те са следните: 

#1: Разбирайте публиката си. Също както Тръмп прави, или по-точно както го съветват, вие трябва да откриете откъде едва настоящата ви аудитория. Сами знаете това ако става дума за приятели и познати, а ако става дума за фен страница или фирма, може да проверите в статистиката в съответната социална мрежа или на сайта или блога, за който става дума. С безплатните инструменти за анализ ще установите георграфската локация на вашите посетители. Те са публиката ви. Въпреки че не можете да се сдобиете с перфектна информация за това кой ви посещава, защото не можем да разбираме кой е преглеждал профилите ни в социалните мрежи в много случаи, има други подходящи мерки, които може да вземем за събиране на информация. Изграждайте линкове с Bitly или Tiny URL и ги внедрявайте в други сайтове, за да водят към ваши профили. Тези скъсени линкове ще ви помогнат да се сдобиете с аналитични данни по отношение на това кой кликва и се интересува от вас. 

#2: Изграждайте разнообразни връзки. Разбира се, вероятността да ставаме по-видими се показва значително, колкото повече се свързваме с други хора. Също както вече Тръмп е правил в своите бизнес схеми. Съветът е следният: Създавайте възможно повече контакти и не само с връстниците ви, а и с хора, с които по принцип е по-малко вероятно да контактувате. Бъдете отврени към общуването с лица, които са на възрастта на децата ви или на възрастта на родителите ви - те носят своята история и връзката с тях може да бъде полезна, макар и да не ви е толкова интересна, колкото с връстниците. Вашата стратегия за личен брандинг трябва да е концентрирана в продължителни усилия да увеличавате контактите си с всякакви хора. Това, от своя страна, ще се отплати в разрастване на евентуалната ви аудитория. 

#3: Създайте своя "домашна база". Това трябва да е едно централно място, в което хората по принцип могат да ви намерят. И една разпознаваема дигитална платформа, в която е добре известно, че те може да се свържат с вас. 

#4: Изчистете бранда си. Само вие го познавате отвътре, знаете кои сте. Ако пишете книга, трябва да може да обясните за какво е тя по начин, който кара хората да искат да я прочетат. Изграждането на личен бранд е подобна трудна работа. Тя изисква да имате задълбочени познания в дадена област на бизнеса, както и за личността ви, със съответните недостатъци и уникални предимства. Освен това е нужен също ентусиазъм. За Тръмп, например, не може да се отрече, че той трайно утвърждава пред публиката своите ценности, представи за света и отличителни белези (на външния вид).

Ако нямате енергия и желание, нещата няма да се случат. Повярвайте в себе си и в стойнстта на собственото ви представяне! Успех!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ