Потребителите в България гледат с оптимизъм към новата година
През януари 2013 г. общият показател доверие на потребителите нараства с 2,3 пункта спрямо равнището си от октомври 2012 г., което се дължи на повишеното потребителско доверие сред градското население. При населението в селата равнището на показателя остава без промяна, показват резултати от наблюдението на населението, проведено от Националния статистически институт (НСИ).
Общата оценка на потребителите както от градовете, така и от селата за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната се подобрява (повишение на балансовите показатели съответно с 2,1 и 1,4 пункта). По отношение на очакванията им за икономическата ситуация в страната през следващите дванадесет месеца подобрение се наблюдава при градското население - с 4,7 пункта, докато при селското анкетата отчита намаление с 0,4 пункта.
По-благоприятни в сравнение с октомври 2012 г. са оценките и очакванията на потребителите относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани от предходната анкета, като същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени. По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към запазване или незначително намаление.
Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голямата част от потребителите като неблагоприятна за спестяване, но очакванията им са за известно подобрение на икономическите условия за спестяване през следващите дванадесет месеца.
Последната анкета отчита влошаване на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-резервирани.
Негативна е нагласата им и по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола” и за „покупка или построяване на жилище (вила)” през следващите дванадесет месеца.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Зеленски благодари на Германия за помощта за укрепването на ПВО на Украйна с ракети „Пейтриът“
Свят |Тръмп: Не вярвам да влезем във война с Венецуела, но дните на Мадуро като президент са преброени
Свят |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 3 до 9 ноември
Хороскоп |Шест съвета за избор на най-добрата PR агенция за вашата компания
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Техники за успех |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Шест съвета за избор на най-добрата PR агенция за вашата компания
Маркетинг |Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.