Гърция продава пристанището в Игуменица на международен консорциум

Гърция продава пристанището в Игуменица на международен консорциум

Договор за продажбата на 67% от пристанището Игуменица на Йонийско море беше подписан днес от гръцкия Фонд за разпореждане с държавната собственост (ТАИПЕД) и международен консорциум от компании, воден от базираната в Неапол "Грималди Юромед", съобщават гръцките медии.

Пристанището в Игуменица е второто по големина в Гърция по отношение на пътническия поток. През него се осъществява голяма част от фериботния трафик между Гърция и Италия.

Според споразумението, цитирано от АНА-МПА и БТА, гръцката държава продава срещу 84,17 млн. евро 67 процента от акциите на компанията-оператор на пристанището на консорциум, съставен от компаниите "Грималди Юромед", "Миноикес грамес" (Minoan Lines) и "Епендитики катаскевастики емборики ке виомиханики".

На церемонията по подписването в Атина гръцкият министър на финансите Христос Стайкурас изрази надежда сделката да допринесе за пълното разгръщане на конкурентните възможности на пристанище Игуменица. От своя страна министърът на корабоплаването Янис Плакиотакис отбеляза, че продажната цена е особено висока, а сделката е още една важна спирка в курса на реализация на стратегическите планове на правителството на Нова демокрация за приватизация на пристанищата в полза на гръцката икономика и местните общности.

"Грималди Юромед" и "Миноикес грамес" са контролирани от "Грималди груп", собственост на семейство Грималди.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?