Кипър завършва туристическото лято с над 85% заетост на хотелите

Кипър завършва туристическото лято с над 85% заетост на хотелите

Кипър завършва октомври, последния месец от туристическото лято, с висока за сезона заетост от над 85% на хотелите, съобщиха от Кипърската хотелиерска асоциация. В същото време за зимния период, а и в по-дългосрочен план, страната губи втория си по важност и големина туристически пазар - израелския, предава БНР. 

Кипърският туризъм е сериозно засегнат от кризата в Израел, която променя плановете и очакванията му за следващите месеци, каза днес заместник-министърът на туризма Костас Кумис.

Силният отрицателен ефект от кризата в региона върху сектора се посочва и в доклад на финансовия министър Макис Керавнос до президента Никос Христодулидис.

Съседната страна бе вторият по значение пазар за Кипър, след Великобритания, като много съществено допринесе за запълване на празнината след загубата на руските туристи заради войната в Украйна.

До края на септември туристическите пристигания в Кипър надхвърлиха 3,1 млн., което е с 24% повече, отколкото миналата година.

Само туристите от Израел в този период достигнаха 370 000 души, като през септември бе отчетено впечатляващото им увеличение с 63% на годишна база, съобщи заместник-министърът.

За периода октомври - декември Кипър очакваше близо 150 000 израелски гости, двойно повече отколкото през същия период миналата година, и над 20 полета всяка седмица.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 15 до 21 септември
Кая Калас: Нарушаването на румънското въздушно пространство от руски дронове е неприемливо
Тръмп ще обяви национално извънредно положение във Вашингтон
Росен Желязков: Има взети мерки за защита на въздушното ни пространство
Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
Френският фермерски синдикат FNSEA призова за национален протест на 25 септември срещу Меркосур и митата на САЩ
Времето: Облачно, на места ще има валежи и гръмотевици
Германските компании страдат от слабо интернет покритие въпреки милиардните инвестиции