Разван Бланита, директор eMAG Marketplace България: Инвестираме в потенциала на електронната търговия в региона

Разван Бланита, директор eMAG Marketplace България: Инвестираме в потенциала на електронната търговия в региона

2023 година се доказа като успешна за развитието на една от големите общности на онлайн търговци

- Г-н Бланита, eMAG активно подкрепя Marketplace търговците на платформата – каква беше за тях 2023 година?

- Накратко – продължаващо и много динамично развитие, което показва потенциала на Marketplace модела в нашия регион. С близо 9 500 търговци, които развиват своя бизнес на eMAG Marketplace в България, и 53 000 в платформите eMAG Marketplace в целия регион, имаме една растяща и енергична екосистема, готова да оформи следващия етап на електронната търговия. Традиционно по време на Black Friday виждаме водещите тенденции в нашия сектор и тази година наблюдаваме повишен интерес от страна на Marketplace търговците за участие в кампанията, като 3 739 от тях получиха поръчки за над 115 588 продукта за периода 17-19.11.2023*. Това е пряко следствие от възможността платформата не само да отговори на очакванията на потребителите, но и да предостави нужните ресурси на Marketplace търговците, за да развиват бизнеса си според модерните стандарти.

- В този контекст, какви са най-новите предимства, които предоставяте на Marketplace търговците?

- Имаме разнообразни инструменти, които разработваме и внедряваме специално за техните нужди. Особено перспективна е нашата програма за трансгранични продажби, вече достъпна за българските търговци, която им помага удобно и професионално да разширят бизнеса си към другите пазари, където оперира eMAG, като по този начин печелят конкурентно предимство, изграждат международна клиентска база и полагат основите за дългосрочен успех. eMAG може да осигури съдействие с автоматична синхронизация между платформите, решения за фулфилмънт и логистика за складиране, управление на поръчките и доставка и дори превод на документация за предлаганите продукти.

Друг добър пример е еднаквата такса за доставка на шкафчета easybox – българските търговци в платформата вече използват и оценяват удобството на тази услуга, която им позволява да бъдат по-конкурентни по отношение на ценообразуване, бърза и удобна доставка за клиентите. С еднаквата такса за доставка до easybox клиентите вече могат да имат същото отлично изживяване на платформата eMAG.bg, като по този начин се разширява базата на търговци и се повишава ангажираността на потребителите.

- Как eMAG разработва и внедрява тези решения?

- Всичко това е възможно благодарение на екипа ни, както и на инвестиционната стратегия на компанията на групово ниво, насочена към логистика, подобряване на услугите чрез иновации и разнообразяване на офертите. По този начин потвърждаваме своя ангажимент и увереност в успешните перспективи за онлайн търговците в региона, в т.ч. и българския пазар. И резултатите са налице: по време на годишната конференция Sellers’ Day 2023 на eMAG, проведена през октомври, имахме удоволствието да съобщим, че продажбите на eMAG Marketplace търговците в платформата eMAG.bg са се увеличили с над 13% през първите девет месеца на 2023 г. спрямо същия период на миналата година. Подобен ръст стъпва на възможностите търговците лесно да разширяват своя бизнес в чужбина, да разнообразяват портфолиото си, да имат достъп до ноу-хау и ресурси за промоция. Така например офертите на продукти, предлагани от търговци в българския eMAG Marketplace, са се увеличили с 3,77 милиона от началото на тази година (януари-септември 2023), което е със 166% повече от същия период на миналата. По този начин клиентите вече имат на свое разположение над 6 милиона продукта, продавани от eMAG Marketplace в България – в голям брой различни категории. Всичко това, както и достъп до население от над 35 милиона жители в България, Румъния и Унгария, е ценна възможност за растеж, но и отговорност да се поддържат високи стандарти в електронната търговия и да се подкрепя устойчиво кръговата икономика в региона.

- С поглед напред, какво могат да очакват търговците и клиентите от eMAG по отношение на кампании и цялостното потребителско изживяване?

- Търговците имат възможност да се включват в различни кампании на платформата – от ежедневни до седмични или сезонни, – а нашият екип е на разположение да им съдейства на всяка стъпка, за да се гарантира, че клиентите ще имат отлично изживяване. В eMAG Academy – специалната ни образователна и информационна платформа – на тяхно разположение са допълнителни ресурси и ноу-хау, с които да отключат потенциала на своя бизнес. Ще продължаваме да им предлагаме програми и инструменти и очакваме следващата година да е дори още по-успешна от тази.

*Отнася за периода от 17.11.2023, 7:06 ч., до 19.11.2023, 23:59 ч.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 15 юли. Имен ден празнуват Владимир, Владимира, Влади, Владо
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14 до 20 юли
Тръмп обяви оръжие за Украйна за милиарди и заплаши Русия с мита от около 100%, ако до 50 дни няма споразумение
България е сред най-засегнатите от климатичните промени държави в Европа
Преходът към еврото вече започна: Левовите банкноти в обращение намаляват с 6% от началото на 2025 година
Върховният съд на САЩ даде зелена светлина за закриване на министерството на образованието
Великите слушатели използват три думи, за да пробият защитната черупка на събеседниците си
Годишната инфлация в България се ускори до 4.4%