Косматата елфка Labubu заработи милиарди за своя производител

Косматата елфка Labubu заработи милиарди за своя производител

Глобалната популярност на косматата елфка Labubu помогна на продажбите на нейния производител Pop Mart да се утроят през първите шест месеца на годината.

Постъпленията на китайската компания за играчки скочиха до 13,9 милиарда юана (1,93 милиарда долара), а нетната печалба се увеличи с почти 400% до 4,6 милиарда юана (650 млн. долара), надминавайки драстично дори собствените прогнози на компанията, пише Financial Times.

Продажбите в чужбина представляват около 40% от приходите.

Pop Mart се превърна в една от най-ценните компании за играчки в света, струваща повече от два пъти повече от Hasbro и Mattel взети заедно, благодарение на " Labubu манията", която беше възприета от редица знаменитости, включително Риана и Дейвид Бекъм.

Акциите на компанията, листнати в Хонконг, са се повишили с повече от 570% през последната година, което прави основателя Уанг Нинг 10-ия най-богат човек в Китай, по данни на Forbes.

Бизнесът на Pop Mart е фокусиран върху така наречените "играчки с интелектуална собственост", базирани на дизайни, разработени от истински художници. Много от играчките на компанията се продават във формат „blindbox“, при който потребителите не знаят точно кой артикул от колекция са закупили, докато не го отворят. 

Тази стратегия помага на компанията да генерира повторни покупки, особено от нетърпеливи колекционери, които искат да притежават пълните комплекти от всяка серия играчки.

Докато повечето кутии струват около 69 юана в Китай (9.6 долара), огромната популярност на куклата Labubu, проектирана от дизайнера Касинг Лунг, допринася за развитието на активен вторичен пазар. На търг в Пекин през юни колекционер плати 1,2 милиона юана (167 000 щатски долара) за лимитирана серия Labubu в реален човешки размер.

Силните финансови резултати на компанията биха могли да помогнат за успокояване на опасенията на анализаторите относно устойчивостта на нейния възход. Акциите на Pop Mart се понижиха за кратко през юни, след като Peoples Daily, официалният печатен орган на Китайската комунистическа партия, публикува доклад, предупреждаващ, че blindbox форматът може да предизвика пристрастяващо поведение у непълнолетните. Съобщението породе опасения у инвеститорите, че компанията може да бъде подложена на репресии от регулаторите. 

Анализаторите също така предупреждават че Pop Mart ще трябва да предлага на пазара и нови продукти, в допълнение към Labubu, за да поддържа възхода си. 

Във вторник компанията съобщи, че серията The Monsters, която включва Labubu, е генерирала приходи от 4,8 милиарда юана (668 млн. долара) през първите шест месеца на тази година. Четири други серии играчки (Molly, Skullpanda, Crybaby и Dimoo) също са отчели продажби от над 1 милиард юана.

Pop Mart е увеличила и покритието на магазините си през шестте месеца, като общият им брой в световен мащаб вече е 571, заедно с почти 2600 „робомагазина“ или вендинг машини. Най-голям брой нови магазини компанията е открила в САЩ, следвана от континентален Китай.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Властите в Халкидики изхвърлят като отпадък всички чадъри и вещи, оставени на плажа
Световната банка препоръчва актуализация на имотния данък в България
Франция се засегна от остри думи на вицепремиера на Италия към президента Макрон
Дясната ръка финансиста Епстийн: Никога не съм виждала Доналд Тръмп в "неподходяща обстановка"
Coca-Cola подготвя продажбата на веригата кафенета Costa Coffee
Сезон: Туризмът отчита 6% ръст на българи и чужденци, спрямо мналата година
Китай отряза Лондон от данни за тайни участъци в бъдещото гигантско посолство за мисията във Великобритания
Тръмп: Ще се види накъде ще се развие войната в Украйна през следващите 2 седмици