Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Coca-Cola подготвя продажбата на веригата кафенета Costa Coffee
Компанията Coca-Cola подготвя продажба на Costa Coffee, най-голямата верига кафенета във Великобритания, повече от шест години след като придоби бизнеса през 2018 г.съобщава Sky News. Coca-Cola придоби веригата кафенета преди повече от шест години, за да засили насоките си към по-здравословни напитки и да се конкурира със Starbucks и Nestle на световния пазар на кафе.
В момента Coca-Cola работи с банкери, за да проведе проучвателни разговори за продажбата на Costa. Първоначалните разговори вече са проведени с малък брой потенциални участници в търга, включително фирми за частни капиталови инвестиции, съобщиха източници от Ситито в събота. Инвестиционната банка Lazard е била ангажирана от Coca-Cola, за да прегледа вариантите за бизнеса и да оцени интереса на потенциалните купувачи.
Индикативни оферти се очакват в началото на есента, въпреки че източник предупреди, че Coca-Cola все още може да реши да не пристъпва към продажба. Според последните налични данни, Costa търгува в над 2000 магазина във Великобритания и в над 3000 в световен мащаб.
Съобщава се, че компанията има свевен екип от служители от 35 000 души, В събота анализатори заявиха, че продажбата може да кристализира загуба от няколко милиарда паунда спрямо сумата от 3,9 милиарда паунда, която Coca-Cola се съгласи да плати за закупуването през 2018 г. на Costa от Whitbread, собственика на хотелската верига Premier Inn. Някой предполагат, че Коста може да се продава на цена от едва 2 милиарда паунда.
Приходите от продажбата във всеки случай няма да бъдат съществени за базираната в Атланта компания, чиято пазарна капитализация при цената на акциите в петък беше 304,2 милиарда долара (224,9 милиарда британски лири).
По време на придобиването, главният изпълнителен директор на Coca-Cola, Джеймс Куинси, заяви: „Costa дава на Coca-Cola нови възможности и експертиза в кафето, а нашата система може да създаде възможности за растеж на марката Costa по целия свят.“ „Топлите напитки са един от малкото сегменти от цялостния пазар на напитки, където Coca-Cola няма глобална марка. „Costa ни дава достъп до този пазар със силна платформа за кафе“, обясни той.
Отчетите, подадени в Companies House за Costa Coffee, показват, че през 2023 г. - последната година, за която са налични самостоятелни резултати - веригата кафенета е регистрирала приходи от 1,22 милиарда паунда. Въпреки че това представлява 9% увеличение спрямо предходната година, то е под 1,3 милиарда паунда, регистрирани през 2018 г., последната година преди Coca-Cola да поеме контрола над бизнеса.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |От КНСБ предлагат друго мерило за доходите на българина
България |Ето как обядът на милиардер във верига за бързо хранене вдигна акциите на няколко компании с 30 процента
Лидерство |Над 450 милиона килограма тикви изгниват по сметищата в САЩ всяка година след Хелоуин
Любопитно |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
България |Военният министър на САЩ пристига във Виетнам за преговори за военни доставки
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.