Coca-Cola подготвя продажбата на веригата кафенета Costa Coffee

Coca-Cola подготвя продажбата на веригата кафенета Costa Coffee

Компанията Coca-Cola подготвя продажба на Costa Coffee, най-голямата верига кафенета във Великобритания, повече от шест години след като придоби бизнеса през 2018 г.съобщава Sky News. Coca-Cola придоби веригата кафенета преди повече от шест години, за да засили насоките си към по-здравословни напитки и да се конкурира със Starbucks и Nestle на световния пазар на кафе.

В момента Coca-Cola работи с банкери, за да проведе проучвателни разговори за продажбата на Costa. Първоначалните разговори вече са проведени с малък брой потенциални участници в търга, включително фирми за частни капиталови инвестиции, съобщиха източници от Ситито в събота. Инвестиционната банка Lazard е била ангажирана от Coca-Cola, за да прегледа вариантите за бизнеса и да оцени интереса на потенциалните купувачи.

Индикативни оферти се очакват в началото на есента, въпреки че  източник предупреди, че Coca-Cola все още може да реши да не пристъпва към продажба. Според последните налични данни, Costa търгува в над 2000 магазина във Великобритания и в над 3000 в световен мащаб.

Съобщава се, че компанията има свевен екип от служители от 35 000 души, В събота анализатори заявиха, че продажбата може да кристализира загуба от няколко милиарда паунда спрямо сумата от 3,9 милиарда паунда, която Coca-Cola се съгласи да плати за закупуването през 2018 г. на Costa от Whitbread, собственика на хотелската верига Premier Inn. Някой предполагат, че Коста може да се продава на цена от едва 2 милиарда паунда.

Приходите от продажбата във всеки случай няма да бъдат съществени за базираната в Атланта компания, чиято пазарна капитализация при цената на акциите в петък беше 304,2 милиарда долара (224,9 милиарда британски лири).

По време на придобиването, главният изпълнителен директор на Coca-Cola, Джеймс Куинси, заяви: „Costa дава на Coca-Cola нови възможности и експертиза в кафето, а нашата система може да създаде възможности за растеж на марката Costa по целия свят.“ „Топлите напитки са един от малкото сегменти от цялостния пазар на напитки, където Coca-Cola няма глобална марка. „Costa ни дава достъп до този пазар със силна платформа за кафе“, обясни той.

Отчетите, подадени в Companies House за Costa Coffee, показват, че през 2023 г. - последната година, за която са налични самостоятелни резултати - веригата кафенета е регистрирала приходи от 1,22 милиарда паунда. Въпреки че това представлява 9% увеличение спрямо предходната година, то е под 1,3 милиарда паунда, регистрирани през 2018 г., последната година преди Coca-Cola да поеме контрола над бизнеса.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Световната банка препоръчва актуализация на имотния данък в България
Властите в Халкидики изхвърлят като отпадък всички чадъри и вещи, оставени на плажа
Франция се засегна от остри думи на вицепремиера на Италия към президента Макрон
Дясната ръка финансиста Епстийн: Никога не съм виждала Доналд Тръмп в "неподходяща обстановка"
Тръмп: Ще се види накъде ще се развие войната в Украйна през следващите 2 седмици
Сезон: Туризмът отчита 6% ръст на българи и чужденци, спрямо мналата година
Бивш премиер на Италия остро критикува ЕС и го нарече „маргинален наблюдател“
Властта в САЩ уволни шефа на Агенцията за военно разузнаване