Концертът на Слави vs. „Като две капки вода”

 Концертът на Слави vs. „Като две капки вода”

Мега звездният двубой в ефир снощи между двете най-големи български телевизии bTV и Нова завърши в крайна сметка в полза на зрителите. Силните и добре подготвени спектакли са това, което публиката иска да вижда все по-често в родния ефир.

Специалната изненада на bTV за всички нейни зрители – грандиозният концерт на Слави Трифонов и Ку-Ку Бенд в столичната Арена „Армеец”, състоял се на 25 април тази година, бе излъчена в същия часови пояс, в който вървеше и финалът на шоуто „Като две капки вода” по Нова телевизия – от 20.00 до 23.00 часа.

И все пак, за любителите на рейтингите и статистиката, кой от двата спектакъла е събрал повече внимание? Както знаете, две различни агенции мерят зрителския интерес пред екраните.

По данни на едната от тях, ГАРБ, тричасовият концерт на Слави снощи  е събрал рекордните 1 400 000 зрители, или, близо 50% от всички хора пред телевизионния екран в този часови пояс като е постигнал среден рейтинг 20%.

Концертът е привякъл с 639 000 зрители повече от финала на най-активно промотираната развлекателна програма в ефира на втората по гледаемост медия, съобщават от bTV.

По данни на ГАРБ

По данни на ГАРБ

Данните на ГАРБ, цитирани от bTV сочат още, че зрителите от всички възрастови групи категорично са предпочели концерта на Слави и Ку-Ку Бенд с участието на Деси Добрева, Крисия, Софи Маринова и други музикални звезди, който преди месец събра. Близо 44% от младите на възраст 18-34 г., или с 22% повече от аудиторията на прекия конкурент, са гледали музикалното събитие в ефира на bTV.

Същата тенденция отчитат данните на ГАРБ и за активните зрители (18-49), над 43% от които са предпочели шоуто по bTV, в сравнение с едва 33,4%, избрали предаването на втората в класацията медия.

Резултати от пийпълметрични изследвания обяви днес и Нова телевизия. Тя се позовава на данните на международна пийпълметрична агенция Нилсен Адмосфер, които сочат, че „в периода 9 март – 24 май, Нова е спечелила най-висок зрителски интерес, привличайки средно 23,3 % от зрителите в тази група, докато втората в класацията телевизия (б.р. bTV) отчита среден дял от 21,2 %.

По данни на Нилсен Адмосфер

 

Финалът на шоуто за звездни трансформации е затвърдил позицията му на най-успешен телевизионен формат през този сезон, съобщават от Нова телевизия. „Изключителният кастинг, забавните водещи и професионално жури привлякоха 33,9% от аудиторията (18-49) и допринесоха за невероятните 53% ръст в дела аудиторията в активна възраст (18-49) този сезон, спрямо миналата пролет.”, посочват още от телевизията.

 

Победител в третия сезон на „Като две капки вода” стана Ненчо Балабанов в оспорвана артистична и музикална битка с Криско, Филип Аврамов – Фицата и Азис. Обобщен извод от изследването на Нилсен гласи, че „от старта на пролетния сезон в продължение на 11 седмици Нова категорично затвърди титлата си на най-гледан телевизионен канал в България сред зрителите в активна възраст в страната (18-49).”

Според данните на ГАРБ обаче за периода 1 март - 25 май, bTV е най-гледаната телевизия през пролетния ТВ сезон. Медията е лидер във всички таргерт групи, с дял 35,37% за всички зрители (4+), дял 34,26% за активната аудитория 18-49 и най-вече сред младите зрители на възраст 18-34, където bTV отбелязва 36,3% среден дял за периода.

За същия период Нова отбелязва среден дял 20.42% за 4+, 20.72% за 18-49 и 20.29% за младите 18-34.

Хитът на сезона сред развлекателните предавания е „България търси талант”, следван от MasterChef България. Данни за всички таргет групи може да видите по-долу.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ