Международни лектори и жури от доказани експерти ще завладеят ФАРА 2025

Международни лектори и жури от доказани експерти ще завладеят ФАРА 2025

По време на двадесет и петия форум на креативната индустрия – ФАРА, публиката ще може да се наслади на вдъхновяващи лекции на международни комуникационни специалисти. Тази година двата конкурса в рамките на Фестивала – Творчески  и Медиен, отново ще преминат под надзора на взискателно жури, съставлявано от комуникационни експерти с доказан опит и професионални постижения. ФАРА 2025 “Раждат се звезди“ ще зареди аудиторията и участниците с много емоции, както и с нова награда за най-младите таланти. 

Творчески конкурс

Журито на Творческия конкурс се състои от творчески лидери и независими експерти от рекламната и творческа индустрия с впечатляваща професионална биография, практикуващи в България и в чужбина, които ще имат задачата да оценят и наградят кандидатури в 38 категории и подкатегории.

Професионалистите, които ще определят победителите в Творческия конкурс на ФАРА 2025, са:


•    Александър Братимиров - Партньор и творчески директор, Human
•    Боби Петров - Creative & Strategy Director, All Channels Group
•    Владимир Димитров - Творчески Сенсей, Saatchi & Saatchi Sofia 
•    Георги Тошев – Журналист и продуцент (независим експерт) 
•    Гергана Минчева - Creative Lead, Next DC
•    Драгомир Дочев - Творчески директор, Huts Group
•    Емине Пачеджи - Global Strategy & Innovation PMO (независим експерт)
•    Желез Атанасов -  Strategic Planning Director, Noble Graphics
•    Иван Ланджев – Chief Creative Officer, guts&brainsDDB
•    Иван Пеев - Илюстратор, дизайнер и художник (независим експерт)
•    Младен Пенев - Визуален артист и арт директор (независим експерт)
•    Неда Морфова – Режисьор (независим експерт)
•    Николай Иванов - Основател на студио Lobster ™ и L44 Space™, аниматор и криейтив директор (независим експерт)

Модератор на журирането ще бъде Ирина Тончева.

Медиен конкурс 

Жури, съставено от доказани специалисти с богат опит в изготвянето на медийни стратегии и креативни подходи, ще отличи стратегически най-успешните медийни кампании, реализирани през последната година. Кандидатурите в 11 категории и подкатегории на Медийния конкурс ще бъдат оценени и наградени от:

•    Александър Гагов – Managing Director - Connected/All Channels Group
•    Анелия Стоянова - Управляващ партньор, IQ Media/The Smarts Group 
•    Ирина Поррузиан – Chief Revenue Officer, Нетинфо
•    Мария Щерева - Медия директор, Zenith Media, част от Publicis Groupe Bulgaria
•    Сирма Пенкова - Бизнес журналист, Капитал  
•    Христо Топузов - Creative Lead and Integrated Client Director, dentsu
•    Ясен Георгиев – Head of Media, gutsandbrainsDDB / adhub

Журирането ще бъде модерирано от Десислава Димова. 

Вдъхновяващите лектори на ФАРА 2025 

И тази година по време на Фестивала опит и знания ще споделят доказани международни експерти - професионалисти от сферата на комуникациите и рекламата с богато портфолио от професионални успехи и практически умения.

Д-р Карл У. Джоунс е един от най-награждаваните арт директори в мексиканската реклама и е сред топ 20 творчески директори в Канада. В кариерата си е спечелил над 500 награди, включително и от Cannes Lions. Той е и изследовател, признат в световен мащаб като авторитетна личност в рекламата, канен в 12 държави да води семинари, сред които Clio’s Asia в Шанхай, Marketing Magazine в Торонто, El Ojo в Буенос Айрес, SXSW (South by Southwest) в Остин и Американската академия по реклама. 

Кевин Суонепул е главен изпълнителен директор на The One Club for Creativity — неправителствената организация зад едни от най-престижните награди в индустрията, включително The One Show и ADC Annual Awards. С над 27 години лидерски опит, Кевин има уникален поглед над глобалната креативност и развиващата се роля на идеите в рекламата, дизайна и дигиталните иновации. Бивш собственик на агенция и “ветеран” в Apple, той силно подкрепя развитието на творческото съвършенство и развитието на индустрията. 

Коста Шнайдер е главен творчески директор на Publicis Groupe Украйна и Чехия, Saatchi & Saatchi Прага, и е многократно награждаван творчески лидер, президент на ADC*UA и силно вярващ в силата на идеите. Той стои зад въздействащи кампании като Motherland Pride и The Minefields Honey, и е петкратен носител на Cannes Lions — с поне един „Лъв“ всяка година от 2021 насам. Работата му е призната също и от Effie Europe, D&AD, The One Show, Epica, Clio, ANDY и много други, а самият той е бил в журито на най-престижните световни фестивали за креативност. 

Повече за лекционния панел на ФАРА 2025 може да намерите тук.

Изгряващите звезди на ФАРА 2025

И тази година на ФАРА ще се раждат звезди. Но на двадесет и петото издание на Фестивала те ще заблестят още по-ярко благодарение на специалната награда „Изгряваща звезда“, която БАКА въвежда през 2025 година. В категорията Фестивалът ще отличи талантите и техния принос към успеха на агенциите, в които работят. 

Всяка комуникационна агенция - участник във ФАРА 2025, има право да номинира по един кандидат (служител на агенцията), като няма ограничение за професионалната му специализация. 

Информация за наградата и регламента за връчването ѝ можe да намерите тук.

Последна възможност за участие в Творчески и Медиен конкурс

Платформата за подаване на заявки за конкурсната програма на Фестивала ще бъде отворена до 15 април. Всички, пропуснали да заявят своето желание за участие, могат да го направят в рамките на посочения срок.

Повече информация относно регламента на конкурса може да бъде намерена на сайта на ФАРА тук.

Заявки за акредитации за събитието

Отворената е и платформата за заявки за акредитации за събитието на ФАРА 2025, което ще се проведе от 5 до 7 юни в Международен конгресен център – Бургас. Повече информация относно цени и достъп до Фестивала може да откриете тук

ФАРА 2025 събира отново заедно рекламната общност благодарение на силната подкрепа от Нова Броудкастинг Груп и НетИнфо.

Двадесет и петото издание на Фестивала се осъществява с партньорството на Община Бургас.

ФАРА 2025 се осъществява в партньорство с творчески агенции Saatchi & Saatchi Sofia, Publicis Dialog България и агенция за PR и стратегически комуникации MSL Sofia, част от Publicis Groupe България.
 

За ФАРА

ФАРА е най-големият рекламен форум и най-престижното събитие на комуникационната индустрия в България.  Фестивалът се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции. През 2025 година ще се проведе неговото двадесет и пето издание. В лекционната програма на ФАРА през годините са присъствали световноизвестни личности, като Oliviero Toskani, Dave Trott, Hamish McRae, Steve Henry, Oscar Farinetti, Yonathan Dominitz, Jorg Riommi,  както и професионалисти – българи с постижения на международно ниво – Антоанета Мечанова, проф. Богдан Драгански, Димитър Караниколов, Александър Калчев и други.
Конкурсната програма е отворена за участие на комуникационни агенции, които се състезават в редица категории на Творческия и Медийния конкурси към ФАРА. Агенцията, събрала най-много точки в Творческия конкурс, получава отличието „Творческа агенция на годината“. Отличието „Медийна агенция на годината“ се връчва на агенцията, събрала най-много точки в Медийния конкурс. ФАРА отличава и рекламодателите, като връчва специалната награда „Рекламодател на годината“ на компанията, събрала най-много точки от всички категории в Творческия и Медийния конкурси. 

БАКА е член на Art Directors Club of Europe, а с това ФАРА е част от системата на конкурси, чийто победители се допускат до участие в ADCE Awards.

За повече информация посетете www.fara.bg.  

За БАКА

Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) е създадена през 1995 година като независима, доброволна обществена организация. Като браншова организация, БАКА способства за утвърждаването на рекламната дейност като важна и неотменна сфера в модерната пазарната икономика. Асоциацията е пълноправен член на Европейската асоциация на комуникационните агенции (ЕАСА), член на Art Directors Club of Europe. и е съучредител на Националния съвет за саморегулация.
БАКА е официален и изключителен представител на „International Festival of Creativity”, обединяващ фестивалите Cannes Lions, Eurobest, Dubai Lynx и Spikes Asia. БАКА организира в България с лиценз наградите за ефективност на маркетинговите комуникации Effie Awards. Асоциацията е организатор на фестивалa ФАРА.

Повече за БАКА може да научите на www.baca.bg
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?