Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2023

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Ирина Поррузиан

Търговски директор на "Нетинфо"

Снимки:

Юлиян Донов

Ирина Поррузиан

Ирина Поррузиан

Търговски директор на "Нетинфо"

Ирина Поррузиан
Ирина Поррузиан, търговски директор на "Нетинфо"
quotes

Ирина Поррузиан е част от „Нетинфо“ от създаването на компанията, а през дългия си кариерен път е преминала през различни длъжности и познава изцяло структурата, функционирането и процесите в нея. Като търговски директор отговаря за продажбите, бизнес отношенията и разработването на нови рекламни формати на дигиталната медийна компания.

--

Смята, че всеки човек трябва да бъде отворен към промените и да търси възможности за нови инвестиции. Богатият ѝ професионален опит допринася за успешното бизнес развитие на „Нетинфо“ и разбирането, че инвестицията не означава само отделяне на определена сума за даден продукт. „След това настъпва не по-малко важната част – екипът да инвестира от времето си, за да предложи продукта, да го развие и утвърди. Когато си поставиш цели да бъдеш социално отговорна компания и да инвестираш в своите служители, можеш да изградиш екип, с който да преминеш и през най-големите предизвикателства“, уверена е Ирина Поррузиан.

„Нетинфо“, част от „Нова Броудкастинг Груп“, е една от най-големите дигитални медийни компании в България и пионер в създаването на иновативни дигитални проекти. Продуктите на „Нетинфо“ достигат до над 3,6 милиона реални потребители месечно, а компанията се стреми да покрие всички онлайн нужди на аудиторията, което я прави един от лидерите на пазара.

Q&A

„Куражът ме научи, че без значение колко тежка е кризата, всяка разумна инвестиция в крайна сметка ще се изплати“, казва мексиканският милиардер и телеком предприемач Карлос Слим. Споделяте ли подобно мнение и каква е личната ви философия по отношение на инвестициите в полето на вашата работа?

Да инвестираш означава да се развиваш. За да можеш да правиш разумни инвестиции, се предполага, че не си прескачал етапи от професионалното си развитие, умееш успешно да определяш своите нужди и можеш правилно да оценяваш риска дори и във времена на криза. Дигиталният и медийният сектор, в който компанията ни оперира, е изключително динамичен и бързоразвиващ се, средата се променя непрекъснато. Затова ние трябва постоянно да развиваме продуктите и услугите и да поддържаме високо ниво заради нашите крайни потребители. За да се случи това, трябва да мотивираме и инвестираме в най-ценното в компанията – служителите ни. Ние сме бизнес, в който добрите специалисти са малко и основен приоритет е да успеем да задържим хората и да развием потенциала им. Даваме възможност за развитие и перспектива на служителите и умеем да ги насочваме в правилната посока, за да може да надградят професионалните си качества. В момента в компанията има утвърдени специалисти, които са способни да предават ноу-хау и знания на останалите колеги.

Какви лични качества инвестирате в себе си и как ви се отплащат те през годините?

Инвестирането в себе си е една от най-добрите инвестиции, която всеки може да направи. Истината е, че аз имам прекалено големи очаквания към себе си и винаги се поставям под силен натиск, за да бъда максимално ефективна. Напоследък инвестирам в повече време за себе си. Обичам да опитвам нови неща и да излизам от познатата ми среда, което ме обогатява. Зареждат ме пътешествията, обичам да инвестирам във взаимоотношения и създаване на контакти, учене на чужди езици. Успявам да си създавам нови, по-добри навици. Старая се да инвестирам в това да бъда щастлива, защото щастието е смисълът на живота.

Кой е най-важният критерий, от който се ръководите при оценка на инвестиционните възможности?

На първо място това са хората. Важно е да има добър екип, който да се впуска в тази инвестиция и да успява правилно да я управлява. Екипът е най-мощният актив в „Нетинфо“. Те са различни в уменията и подхода си, но имат обща цел и успяват да генерират много успешни идеи. За нас са много важни взаимоотношенията вътре в компанията – хората да са толерантни един към друг, за да работят в спокойна и позитивна среда. Ценно е също да са проактивни в работата си, да са гъвкави и да са отдадени към клиентите.

Вторият критерий е пазарната среда. Много е важно, когато се изработи перфектният нишов продукт, към него да има интерес, а също и успешна пазарна реализация. Не сме против това да правим нови инвестиции, защото само така можем да разберем дали вървим в правилната посока. Като експериментираме в нови начинания, разбираме как би реагирал пазарът – дали харесва това, което му предлагаме или не.

Каква е вашата стратегия за вложения в развитието на нови медийни продукти и платформи съобразно конкурентната среда?

Пазарът е изключително динамичен, правилата се променят непрекъснато и ние не можем да съществуваме, без да инвестираме в нови продукти. Благодарение на това, че сме част от United Media, имаме възможност да си партнираме с другите пазари, в които групата оперира, и да заимстваме от тях продукти, които да реализираме на нашия пазар. Имаме възможност за взаимодействие с други международни партньори и иноватори в медийно-технологичната сфера. През 2023 г. започнахме масово да използваме AI и ML технологии за обработка и генериране на съдържание. Това е най-видно в спортното съдържание, където нивото на автоматизация и наситеността с нови формати е най-висока. При новинарските сайтове AI инструментите ни помагат за бърза адаптация на дългите телевизионни формати и за изграждане на контекст около новините. По-интересна е синергията с каналите на NOVA, вестниците „Телеграф“ и „Мач телеграф“ и радиата TheVoice, MagicFM, „Витоша“ и „Веселина“. През 2024 г. ще наложим стандарта на т.нар. 360° Native проекти, които предлагат много повече от традиционното представяне в сайтовете ни. Част от този фокус е и TikTok, където вече имаме множество успешни канали и формати.

Какви са инвестициите, които влагате в екипа си, и как се възвръщат те?

Постоянно даваме на хората от екипа нови роли и отговорности, което за мен е инвестиция, която се възвръща. Например един търговец в „Нетинфо“, освен че играе съществена роля в реализацията на даден продукт, участва в създаването и мениджирането му. Виждам, че този подход се отплаща – хората се чувстват удовлетворени, защото получават признание, не изпадат в рутина, а се развиват многопластово и динамично. Учат различни неща и опознават нови области, което ги задържа при нас. По този начин непрекъснато споделяме ноу-хау на групово ниво. Постоянно инвестираме в допълнителни обучения на служителите.

За да сме успешни като екип, трябва да сме гъвкави и бързо да реагираме на промените. В този контекст се опитваме да внедрим в компанията т.нар. Agile методология на работа – подход, който подобрява ефективността и повишава производителността. Доказано е, че „гъвкавите“ организации реагират по-бързо на кризите. Вече имаме отдели, които успешно работят по този метод. В „Нетинфо“ постоянно стимулираме иновативните идеи и подкрепяме разумните начинания.