В Лос Анджелис ще изпробват безкабелни станции за зареждане на електрически камиони

В Лос Анджелис ще изпробват безкабелни станции за зареждане на електрически камиони

В Лос Анджелис ще изпробват безкабелни станции за зареждане на електрически камиони

Електрификацията на автомобилния парк води до някои главоболия като тези, свързани с времето за зареждане на акумулатора. А в случай на електрически превозни средства, предназначени за транспорт, дългият престой без движение не е добър вариант, ако искате да оптимизирате времето и разходите. 

В опит да намали последствията от това неудобство, пристанището на Лос Анджелис в Калифорния скоро ще допълни съществуващите конвенционални решения за зареждане с иновативни безжични системи за бързо и ултрабързо зареждане за електрически камиони от клас 8 (в Съединените щати клас 8 включва тези камиони с брутно тегло над 15 000 килограма и предназначени за превоз на много тежки товари на дълги разстояния), предава elconfidencial.com. 

В случая с пристанището на Лос Анджелис проектът Ideanomics, който в момента е в ход, включва инсталирането на няколко станции Wave. Те ще включват зарядни мощности от 125 kW, 250 kW, 380 kW и дори 500 kW.

Ideanomics наскоро обяви, че най-новата версия на безжичното зарядно устройство Wave с 500 kW е успешно тествана миналия септември и ще влезе в експлоатация през 2023 г. в калифорнийското пристанище. С оглед на приложенията и предимствата на новата технология, проектът получи безвъзмездна помощ от 8,4 милиона долара от министерството на енергетиката на САЩ.

От Ideanomics - компанията, която притежава Wave, се надяват, че с такова ниво на мощност могат напълно да презаредят батерията на електрически камион от клас 8 за по-малко от 15 минути. Разбира се, с батериен пакет, подготвен да приеме ултра-бързо и сравнително малко зареждане от 125 kWh, тоест пригоден за работа на местно ниво.

Основното предимство на безжичната система е, че позволява сесии за бързо зареждане, без да се налага да включвате и изключвате щепсела. В допълнение, неговият кратък период на електрическо зареждане позволява презареждане, докато превозното средство се товари или разтоварва, без кабели да пречат на процеса. Друго предимство на системата е доставянето на висока мощност без необходимост от човешки контакт, което избягва проблеми с безопасността поради наличието на вода, опасност от спъване или наранявания поради повтарящи се движения. Липсата на кабели и конектори, както и ниската поддръжка също са положителни фактори, тъй като осигуряват необходимата надеждност за непрекъсната работа.

И въпреки че комплектът батерии е сравнително малък за камион, ако безжичните станции за зареждане са стратегически разположени както на товарните, така и на разтоварните докове, превозните средства ще получат двойна дажба енергия, тъй като ще зареждат батерията по време на операции и в двете зони. Освен това никой няма да забрави да свърже камиона за неговото електрическо зареждане, тъй като процесът е напълно автоматизиран и изисква само паркиране на транспортното средство върху зарядната плоча. 

"Ние демонстрираме, че днес, точно сега, тежкотоварните електрически превозни средства могат да работят 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, като зареждат батерията си, докато работят. Предимствата на тази технология са много ясни: операторите на автопаркове печелят ефективност чрез намаляване на времето за престой на превозното средство, което иначе би било изразходвано за зареждане с гориво или включване в мрежа за зареждане", каза Робин Маки, президент на Ideanomics Mobility. 

Очаква се станциите за бързо зареждане на Ideanomics да бъдат инсталирани на пристанището на Лос Анджелис и да заработят още през 2023 г. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ