Изоставаме с инсталирането на зарядни станции за електромобили

Изоставаме с инсталирането на зарядни станции за електромобили

България е сред 5-те страни в ЕС с най-малък брой зарядни станции за електрически коли, показва анализ на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA), който използва данни към края на 2020 г.

Според тези данни у нас има 194 зарядни станции, като другите страни в негативния списък са Кипър - само със 70 станции, Малта с 96, Литва със 174 и Гърция с 275.

По информация на Eldrive обаче - най-голямата мрежа в региона - към началато на юни тази година вече има 225 зарядни станции на територията на България. От тях 156 са AC (стандартни), 69 са DC (бързозарядни), а само 50kW-вите са 38. От тези 225 станции 146 са в София. 107 са АС (стандартни), а останалите 39 са DC (мощността им е от 24 kW до 50 kW)

Според анализа на АCEA въвеждането на инфраструктура за електрически автомобили в Европа се случва на две скорости. Този процес категорично по-бързо се развива в малък брой държави, докато във всички останали изоставането е много под средното за ЕС.

Около 70% от всички монтирани станции в ЕС са в три държави – Нидерландия, където има над 66 хил. станции, Франция с над 45 хил. станции и Германия, където има над 44 хил. станции. За сравнение тези страни покриват едва 23% от цялата територия на ЕС.

Съседна Румъния например, която е близо шест пъти по-голяма по територия от Нидерландия, има 493 станции, което е около 0,2% от общия им брой за ЕС.

Дори в една от най-големите икономики на блока – Италия – броят на станциите е малко над 13 хил. и представлява едва 6% от общия им за ЕС.

„За да проявяват повече интерес към електрическите коли гражданите трябва да има къде да ги зареждат. Крайно време е правителствата в ЕС и Еврокомисията да вземат мерки и да ускорят процеса по инсталирането на нови станции“, коментира главният директор на ACEA Ерик Марк Хуитема.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ