BMW инвестира 600 млн. паунда в производство на електрически Mini във Великобритания

BMW инвестира 600 млн. паунда в производство на електрически Mini във Великобритания

Очаква се германският автомобилен концерн BMW да обяви, че ще инвестира £600 милиона за обновяване на завода в Коули, Великобритания да развитие на производствените линии, разширяване на цеха за каросерии и изграждане на нова зона за инсталиране на батерии. Това ще позволи два електромобила  от следващо поколение, Mini Cooper и по-големият Mini Aceman, да бъдат произвеждани в Коули заедно с конвенционалните автомобили, съобщи BBC.

 BMW също така планира да изгради допълнителни логистични съоръжения в Коули и във фабриката в Суиндън, където се произвеждат панели за каросерии за нови превозни средства.

Трети електрически модел, Countryman, ще се произвежда в Германия.

Инвестицията в Обединеното кралство ще бъде подкрепена от финансиране от правителствения Фонд за автомобилна трансформация - предполага се, че е на стойност £75 милиона. Тъй като се очаква марката Mini да стане напълно електрическа до 2030 г., решението на BMW е жизненоважно за бъдещето на двата завода в Обединеното кралство. Първото електрическо Mini беше пуснато в завода в Коули през 2019 г.

Но миналата година компанията потвърди, че производството на повечето от своите електрически автомобили ще се премести в Китай, където новите модели са разработени в партньорство с Great Wall Motor. По това време BMW предположи, че производството както на конвенционални, така и на електрически автомобили в една фабрика е неефективно. Сега този план очевидно се промени.

Британският премиер Риши Сунак каза, че инвестицията на BMW е "още един блестящ пример за това как Обединеното кралство е най-доброто място за производство на автомобили на бъдещето".

Секретарят по бизнеса и търговията Кеми Баденок каза пред BBC, че новината е „вълнуваща“ и че ще гарантира, че секторът „продължава да бъде жизнерадостен“.

„Автомобилният сектор е много критичен за икономиката на Обединеното кралство и е изправен пред насрещни ветрове, така че гарантирането, че сме в състояние да го поддържаме с непрекъснати инвестиции в индустрията, е фантастично,“ добави още  Кеми Баденок.

Това е най-новата от поредица подкрепяни от правителството инвестиции, предназначени да насърчат развитието на електрически превозни средства във Великобритания, преди забраната за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили, която трябва да влезе в сила през 2035 г.

През юли собственикът на Jaguar Land Rover, индийската група Tata, заяви, че ще построи гигантска „гигафабрика“ за производство на батерии в Съмърсет, проект, който се очаква да се възползва от стотици милиони лири в подкрепа на данъкоплатците.

Stellantis току-що започна производството на електрически ванове в своята фабрика Ellesmere Port в Чешир; Nissan разширява производството на електромобили в своя завод в Съндърланд, докато неговият партньор Envision AESC изгражда гигафабрика наблизо.

Междувременно Ford инвестира сериозно в своя завод в Halewood, подготвяйки го за производство на електрически двигатели.

Дейвид Бейли, професор по бизнес икономика в Birmingham Business School, вярва, че съобщението за BMW ще бъде "много добра новина" за индустрията на Обединеното кралство.

„Обединеното кралство трябва бързо да премине към електромобили. Крайният срок до 2035 г. наближава“, посочи още Дейвид Бейли.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ