BMW гледа към второто полугодие с предпазлив оптимизъм

BMW гледа към второто полугодие с предпазлив оптимизъм

BMW очаква да реализира оперативна печалба през тази година, въпреки че загуби 666 милиона евро (787 милиона долара) през второто тримесечие, след като продажбите на луксозните коли спаднаха по време на блокирането заради COVID-19. Германският производител на BMW, Minis и Rolls-Royces, заяви, че доставките са започнали да се възстановяват, включително в Китай, но възстановяването не би било достатъчно, за да компенсира недостига на продажби, загубени от пандемията, информира Ройтерс

Акциите на BMW паднаха с 3% след обявяването на резултатите, като някои анализатори заявиха, че не са очаквали толкова голяма загуба на печалби преди лихви и данъци (EBIT).

От компанията обясниха, че перспективите им не отчитат потенциалното въздействие на втора вълна от инфекции с COVID-19, нито перспективата за по-трайна или по-дълбока рецесия на ключовите си пазари.

Пандемията удари Fiat Chrysler, Ford и Daimler особено силно по времето, когато традиционната автоиндустрия увеличи разходите за технологии с ниски емисии, преди строгите европейски правила за борба със замърсяването.

EBIT маржът на BMW за автомобили спадна до минус 10,4% от 6,5% през второто тримесечие на миналата година, когато оперативната му печалба достигна 2,2 милиарда евро. През второто тримесечие тя достави 485 464 автомобила, което е с 25% по-малко от година по-рано.

За разлика от тях, пионерът на електрически автомобили Tesla видя, че брутният марж на автомобилите се разраства до 25.4% през второто тримесечие, спрямо 18.9% година по-рано, въпреки 5% спад в доставките.

Анализаторът на Джефрис Филип Хучо заяви, че прогнозата на маржа на BMW за годината като цяло предлага здравословно възстановяване през втората половина на 2020 г., въпреки че резултатите от второто тримесечие са под консенсуса.

През май BMW предупреди, че ще отчете загуба през второто тримесечие и намали перспективите си, прогнозирайки марж на автомобилния EBIT от 0% до 3% за 2020 г., в сравнение с 2-4% диапазон, който очакваше преди началото на пандемията.

„Сега гледаме напред към втория шестмесечен период с предпазлив оптимизъм и продължаваме да насочваме маржа на EBIT между 0% и 3% за автомобилния сегмент през 2020 г.“, казва в изявление главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципсе.

BMW повтори, че очаква предварителната печалба да бъде значително под нивата през 2019 г. и доставките на автомобили за клиенти да паднат значително през тази година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ