Богати млади индийци увеличават продажбите на Lamborghini

Lamborghini и Mercedes-Maybach планират да разширят дейността си в Индия, тъй като все повече млади и богати индийци купуват суперлуксозни автомобили, а продажбите им достигат рекордни нива, предаде Ройтерс.
Италианският производител на суперавтомобили Lamborghini, който отбеляза рекордни продажби, проучва възможността за откриване на четвърти шоурум в Индия, докато Mercedes-Maybach вижда страната като потенциален пазар, заемащ първо място в класацията на петте най-големи пазара по продажби, заявиха ръководители на компании
.„За нас Индия е ценност... има огромен потенциал за бъдещето. Има идея да имаме може би четвърти дилърски център, но това все още е в ранен етап“, заяви Стефан Винкелман от Lamborghini пред репортери на виртуална кръгла маса.
Оптимизмът е продиктуван от „смяната на поколенията“ в страната с „импулс от страна на по-младите клиенти“, каза той и добави, че средната възраст на купувачите на Lamborghini в Индия е под 40 години - което я прави най-младият пазар след Китай.
„В Индия има много стартъпи, които са много успешни. Имате много млади хора с висока нетна стойност, които се насочват към този тип автомобили. Така че това е положително за нас“, каза той.
Бързият икономически растеж в Индия доведе до коренна промяна в отношението към покупките на луксозни стоки сред по-младите поколения, което се различава от това на по-възрастните, които бяха по-загрижени за спестяванията.
Ръководителите на стартъпи, които се разплащат след рекордни публични листвания, и по-младите поколения на семейния бизнес, които харчат с по-малко чувство за вина, увеличават продажбите на всички луксозни стоки - автомобили, часовници, чанти и дори жилища.
Продажбите на луксозни автомобили в Индия обаче представляват малко над 1% от пазара с 4 млн. автомобила годишно, а суперлуксозните автомобили са още по-малък процент.
Lamborghini има най-добрата си година в Индия през 2024 г., когато е продала 113 автомобила, което е с 10% повече от 2023 г. Винкелман очаква ръст и през тази година, благодарение на силния портфейл от поръчки, продължаващ 18 месеца.
Моделът SUV Urus, чиято начална цена е близо 500 000 долара преди облагане с данъци, съставлява половината от продажбите ѝ, а останалата част идва от спортните автомобили Huracan и Revuelto.
Mercedes-Maybach постигна 145% ръст в Индия през 2024 г., продавайки 500 от своите суперлуксозни автомобили на цена над 325 000 долара на пазар, където средният автомобил струва около 15 000 долара.
Даниел Лескоу, ръководител на Mercedes-Maybach, заяви, че Индия вече е сред 10-те най-големи пазара на компанията и има потенциал да влезе в първите пет, но скоростта на растежа ще зависи от това как се развива пазарът на луксозни стоки.
„Убеден съм, че има още много потенциал ... толкова много възможности тук“, каза Лескоу пред Ройтерс.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.