Бумът на електрически автомобили в Китай е свързан все повече с хибридите
Хибридните превозни средства се оказват по-популярни от тези само на батерии в Китай, въпреки че потребителите се отклоняват от автомобили само на газ, показват данните за цялата година, предаде CNBC.
BYD, която безусловно е лидерът на пазара, заяви, че е продала около 4,3 милиона леки автомобила през 2024 г. Близо 2,5 милиона от тези превозни средства са били с хибридно задвижване, което е обрат от 2023 г., когато BYD продаде малко по-малко хибридни автомобили, отколкото превозните средства само с батерии.
Tesla, която продава чисти електромобили на батерии, е на път да продаде повече от 600 000 автомобила в Китай за втора поредна година, според изчисления на CNBC на данни от Китайската асоциация за леки автомобили. Очаква се автомобилната компания на Илън Мъск да публикува цифри за 2024.
„Все още виждаме растеж на китайския пазар по отношение на електрически батерии, но го виждаме като ограничение“, каза Джо Маккейб, президент и главен изпълнителен директор на AutoForecast Solutions. Той прогнозира, че до 2031 г. все още ще има търсене на превозни средства, базирани на двигатели с вътрешно горене, включително от автомобили с хибридно задвижване.
Близо зад Tesla е Li Auto, с рекордните 500 508 доставки на превозни средства през миналата година, съобщи компанията. По-голямата част от автомобилите на компанията се доставят с резервоар за гориво за удължаване на пробега на батерията.
Китайските стартиращи компании за електрически автомобили, които досега са продавали само превозни средства, захранвани с батерии, се класират по-ниско в доставките за цялата година. Производителят на електрически автомобили Zeekr продаде 222 123 автомобила с батерии, Nio - 221 970, а Xpeng продаде 190 068.
Окончателният резултат за Nio и Xpeng за годината включва данни за по-евтините марки на компаниите, чиито доставки започнаха през втората половина на 2024 г.
Xpeng през ноември разкри своя собствена хибридна система за удължаване на обхвата, докато Zeekr през август обяви плановете си да пусне първата си хибридна кола през 2025 г.
Марките електрически автомобили бяха изправени пред по-силна конкуренция през изминалата година, като компанията за смартфони Xiaomi пусна своя електрически седан SU7 през март. До края на декември Xiaomi заяви, че вече е доставила повече от 135 000 от автомобилите и има поставена цел да достави 300 000 автомобила през 2025 г.
Zeekr си постави цел от 320 000 доставки за 2025 г., след като леко пропусна отчетената цел от 230 000 коли през 2024 г.
Бързо нарастване на новите електромобили
Стремежът на Китай да разработи свои собствени електрически автомобили достигна повратна точка през юли, като делът на продадените нови електромобили възлиза на повече от половината от всички продадени пътнически автомобили през този месец, според асоциацията на пътническите автомобили. Новите енергийни превозни средства включват автомобили само с батерии и хибридни автомобили.
Тенденцията се запазва през ноември, когато процентът на проникване е 52,3%, според данни на асоциацията. През юли 2023 г. степента на проникване беше 36%.
Когато разглеждаме растежа на пазара, важно е да запомним, че Китай все още има много стимули за местните жители да купуват нови енергийни превозни средства, каза Маккейб. Той добави, че натиска на пазара е част от усилията на Китай да изгради местни играчи, вместо да разчита на чужди марки.
Градове като Пекин улесняват жителите си да получат регистрационни табели за нови енергийни превозни средства, вместо за автомобили, задвижвани с гориво. Част от усилията на Китай да увеличи потреблението през последните месеци се съсредоточи върху субсидирането на покупките на нови енергийни превозни средства.
Хибридите също стимулират продажбите на лекотоварни превозни средства в САЩ през второто тримесечие, довеждайки комбинираното навлизане на хибридни и електрически автомобили до 18,7%, според данни на Wards Intelligence, публикувани от Администрацията за енергийна информация на САЩ.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.