Бурни аплодисменти за новия Nissan LEAF

Бурни аплодисменти за новия Nissan LEAF

Световната автомобилна общност и многобройните ценители на Nissan нетърпеливи и развълнувани очакваха премиерата на новото поколение LEAF. Електромобилът, който диктува модата през последните години, дойде без разочарования. Той е изключително икономичен, с дръзка визия, мощност и редица иновативни технологии. Той е достоен да носи етикет автомобил от бъдещето.

Nissan LEAF e най-продаваният електромобил в света. От появяването му през 2010 до момента са продадени повече от 300 000 автомобила. Ето защо очакванията са толкова големи към новия модел. Той идва на пазара в момент на бурни промени. Все повече хора, компании и правителства се замислят за опазването на природата и намаляването на вредните газове, отделяни от автомобилите. Новият Nissan LEAF е наистина еко. Той се движи изцяло на ток и отделя 0 вредни емисии и скоро ще може да се поръчва у нас.

Визия привличаща окото

Новият LEAF е автомобил, който се откроява измежду останалите. Той привлича погледи с по-спортното излъчване, голяма V-образна радиаторна решетка, модерни LED фарове. Задните колони са боядисани в черно, което създава ефекта на плаващ покрив. Второто поколение на електромобила е с дължина 4,48 м, широчина 1,79 м и височина 1,56 м, а междуосието е 2,70 м. Тежи 1580 кг. Аеродинамиката е значително подобрена, което е намалило въздушното съпротивление до 0,28.

Интериор за ценители

Отвътре новият Nissan LEAF е модерен, стилен и забавен. Създаден е дизайн, който е насочен изцяло към водача. Използвани са ярко сини шевове на седалките, арматурното табло и волана, което дава усещането за високо качество. Почти всички команди на автомобила могат да се управляват от волана. Мултимедията, с вградена навигация, е със 7-инчов екран.

Просторът в купето е доста впечатляващ и спокойно можем да наречем LEAF семеен автомобил. Това е и целта. Неслучайно е използвана абревиатурата LEAF, която означава Environmental-friendly Affordable Family-car (водещ екологичен достъпен семеен автомобил). Седалките са с изразени странични опори, което позволява да седнат удобно и хора с по-големи габарити. Отзад спокойно могат да се возят двама човека с ръст от над 1,80, а ако се наложи ще се поберат и трима пътници. Багажникът също е впечатляващ – 435 литра, а със свалени задни седалки капацитетът нараства до 1 176 литра, което е повече от всички конкуренти.

Батерия от ново поколение

Когато говорим за електромобил естествено най-важното е неговата батерия и пробегът, който може да измине. Във второто поколение на LEAF батерията е с капацитет до 40 кВтч, което според европейския стандарт е достатъчно да бъдат изминати 378 км., а в реални условия около 270 км. Зареждането на батерията става от стандартен домашен контакт, както и от зарядна станция. Времето за бързо зареждане (с 50 kW зарядна станция) от момента на предупреждение до 80% отнема до 60 минути, докато за зареждане със стенна кутия 7 kW от момента на предупреждение до 100% са необходими 7,5 часа.

Истинско удоволствие от шофирането

Новият Nissan LEAF е изключително приятен за шофиране. Имах възможността да тествам топ версията на модела, която е оборудвана с всевъзможни екстри, сред които безконтактно палене, отопление на волана, предните и задни седалки, Apple CarPlay и Android Auto, електронна стабилизираща програма, система за автоматично спиране, асистент за изкачване, система за изцяло автономно паркиране, както и система за полуавтономно движение ProPilot.

Аз ще обърна повече внимание обаче на мощността и стабилността. Задвижването се равнява на 150 конски сили и въртящ момент от 320 Нютон метра. Това е доста за един електромобил, имайки предвид, че можете да разчитате на пълния капацитет на мощността от нулата. На светофарите се изстрелва като спортен автомобил. При изпреварване с по-ниска скорост също прави голямо впечатление. Ускорява от 0 до 100 км/ч за едва 7,9 секунди. Максималната скорост е ограничена до около 150 км/ч.

По време на теста имах удоволствието да шофирам по Подбалканския път – трасе идеално за изпробване на възможностите на всеки автомобил. Нещото, което най-силно ме впечатли в новия LEAF, бе неговата стабилност в завои. Поведението му е като автомобил със задвижване 4х4. Завоите с голяма скорост ги обира без да поднася. Тази стабилност се дължи на тежката батерия, която инженерите на Nissan са позиционирали перфектно. Ако воланът беше малко по стегнат, спокойно усещането щеше да е, че шофирам  автомобил от много по-висок клас и с много повече кончета под капака.

Електромобилът има няколко режима на шофиране, но за мен най-приятният е в позиция „D” на лоста, който е с много модерен и иновативен за ползване дизайн. В тази позиция използвате пълната мощност. При позиция „B” LEAF преминава в по-екологичен режим. Той е полезен при спускания, защото сравнително бързо зарежда батерията, поради възстановяването на енергия. За любителите на екологично шофиране има и специален режим „ECO”. Той значително намалява мощността на автомобила и при него можете да изминете доста повече километри. Да си призная по време на теста наблегнах на възможностите на автомобила, знаейки, че ефективността на LEAF е без забележка. И не останах разочарован.

Има и още една екстра, която не е за подценяване.

Нарича се e-Pedal. Това е технология, която позволява автомобилът да се управлява само с един педал – този на газта. Екстрата може да бъде активирана във всеки режим и свикването отнема много малко време, просто трябва да се пречупите, че газта играе роля и на спирачка, просто трябва да си вдигнете крака и колата спира. Единствено при екстремна ситуация може да ви се наложи да използвате педалaна спирачката.

Всички, които вече са карали новия LEAF, са убедени, че премиерата му е вълнуваща и силна. Тя заслужено събира бурни аплодисменти за конструкторите, дизайнерите и мениджърите на марката.   

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ