Dacia Duster с двигател от Mercedes и огнено червен цвят

Dacia Duster с двигател от Mercedes и огнено червен цвят

Модерна визия, доста екстри, с двигател от Mercedes и огненочервен цвят - на прилична цена? Dacia Duster може да ви го даде. Даже ще получите и нещо отгоре. Румънската компания зарадва феновете си, пускайки лимитирана серия, наречена Red Line.

Обновеният Duster не се различава много от предшественика си, който получи сериозен редизайн през 2017 г. Запазени са ръбатите форми, които изключително много се харесват и допринасят за големите продажби. Със серията Red Line Dacia отбелязва поредната силна година на марката, както в Европа, така и у нас. През миналата година Dacia достига продажби от 700 798 автомобила в световен мащаб, с ръст от 7%. Dacia реализира нов рекорд в Европа с 511 622 регистрации, което е с 10,3% ръст на годишна база. Пазарният дял на компанията през 2018 г. нарасна до 2,9%. В България румънската компания е номер едно по продажби на нови автомобили за шеста поредна година. Голяма заслуга има именно Duster. Само през 2018 г. са продадени над 1100 автомобила.

Успехът на Duster се формира от три основни характеристики – качество без аналог в цената, разпознаваем и характерен дизайн, силни офроуд възможности.

В Duster Red Line е помислено повече за визията и мощността. Тук е моментът да отворим скоба, че България е първата страна в света, която се докосна до най-новата лимитирана серия.

Червеният цвят „Фюжън“ променя изцяло облика на модела. Той е огненочервен и се откроява отдалеч. Дневните лед светлини изпъкват още по-силно, създавайки усещането за доста стилен и спортен дух. Странични огледала с черно лаково покритие и червена линия, както и 17-цоловите алуминиеви джанти с червен цвят дават оригиналност на модела.

Отвътре на очи се набиват червени детайли по вентилационните отвори, дръжките на вратите и скоростния лост. Използвана е и специална текстилна тапицерия с червени детайли.

[[{"fid":"328998","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1067,"width":1600,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Най-голямата промяна в Duster Red Line обаче се крие под предния капак. Там виждаме изцяло новия двигател, който е съвместна разработка на Renault-Nissan и Daimler. 1,3-литровият бензинов двигател, с мощност от 150 конски приляга много по-добре на кросоувъра на Dacia. По-голямата мощност дава много повече възможности и сигурност на автомобила.

Двигателят TCe 150, който е с въртящ момент от 250 Нм, се налага вече успешно в някои модели на Renault и Mercedes. Запознахме ви подробно при дебюта му в Megane, но все пак ще отчетем плюсовете на този агрегат. Той използва най-новите и модерни разработки в автомобилния бранш.  Една от големите иновации е Mirror Bore Coating (плазмено покритие) – технология за покритие на цилиндрите, използвана за двигателя на Nissan GT-R с цел увеличаване на енергийната ефективност чрез намаляване на триенето и оптимизиране на топлопроводимостта.

Директно впръскване на горивото под налягане е увеличено до 250 бара. Има и специален дизайн на горивната камера за оптимизиране на въздушно-горивната смес са внедрени с цел увеличаване на удоволствието от шофирането и намаляване на разхода на гориво и вредните емисии.

Технологията за двойно променливо газоразпределение на клапаните също е включена в новия двигател. Тази система контролира всмукателния и изпускателния клапан като функция на начина на употреба на двигателя. Резултатът е по-висок въртящ момент при ниските обороти наред с по-висок и по-постоянен въртящ момент при по-високите обороти на двигателя за значително подобрено удоволствие от шофирането и ускорение.

Останалото си го знаем - Duster се представя идеално както на асфалтови пътища, така и на пресечени терени

[[{"fid":"328999","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1067,"width":1600,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

 SUV-ът използва доказалата се офроуд система за движение, изработена от  всепризнатият майстор в 4х4 задвижването - Nissan. Запазена е възможността да се преминава в различни режими за офроуд. Със завъртане на бутон може да се премине от предно предаване, към автоматичен режим, който при буксуване на предните колела включва и задния мост. Освен това може да бъде настроена опция Lock, която разпределя мощността между предните и задните гуми в съотношение 50/50.

Изкачванията и спусканията са допълнително улеснени от системите за контрол за спускане по наклон (HDC) и асистента за потегляне по наклон (HSA). На помощ през цялото време е и камера с различни перспективи, която обединява четири камери (една отпред, по една от всяка страна и една отзад). Системата позволява на водача да следи зоната около автомобила и да маневрира абсолютно спокойно, когато шофира. А 4х4 монитор обединява компас и известява в реално време водача за ъгъла на наклон на автомобила.

Интериор с доста екстри

[[{"fid":"328996","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":562,"width":1000,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Както ви споменахме Duster II претърпя сериозна промяна през 2017 г. Използвани са много по-качествени материали в сравнение с първия модел. Шофьорската седалка е с нова рамка и по-плътна пяна за подобрена странична опора и издръжливост, което се усеща при по-дълги пътувания. Седалищната част е с 20 мм по-дълга. Шофьорската седалка идва с подлакътник, регулиране на лумбалната опора и нова система за регулиране на височината. Силно впечатление прави обезшумяването на купето. Липсват почти всякакви паразитни шумове, както при по-висока скорост, така и при шофиране през пресечени терени.

Арматурното табло е окусирано върху водача. В централната конзола е монтиран дисплеят на системата MediaNavEvolution, който осигурява на водача по-ясен и лесен достъп. Новите бутони, които наподобяват клавиши на пиано, придават на купето модерно усещане.

Много голяма промяна в новия модел е автоматична климатична система с пет вентилационни отвора (три по средата и по един във всеки край на арматурното табло). Duster има система за следене за наличието на автомобил в сляпата зона, безключов достъп, start-stop система, както и автоматична функция за управление на дългите светлини.

Автомобилът вече може да бъде поръчан у нас, първоначално само с предно предаване, а от средата на годината и с 4х4. Dacia Duster Red Line със сигурност има какво да ви даде. Уверете се сами. Тествайте го!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ