Европейският автомобилен пазар е поел нагоре през септември

Европейският автомобилен пазар е поел нагоре през септември

Европейският автомобилен пазар бележи лек растеж за септември, стимулиран от продажбите на коли в Италия и Германия, сочат публикуваните днес браншови данни, цитирани от Франс прес.

Регистрациите на нови леки автомобили са се увеличили с 3,1 на сто на годишна основа до 933 987 бройки миналия месец, съобщи Европейската асоциация на автомобилните производители (ЕААП - ACEA).

След като се срина с 55,1 процента през март и със 76,3 процента през април под въздействието на карантинните мерки и затварянето на автомобилния бизнес, европейският пазар се бори да се възстанови от последиците от пандемията от COVID-19.

Септември е първият месец с повишение на продажбите от началото на коронакризата, като отражение са дали правителствените стимулиращи мерки, приети в няколко големи европейски държави.

Пазарът в Италия (+9,5 на сто) и Германия (+8,4 на сто) се възстановява, докато във Франция (-3 на сто) и Испания (-13,5 на сто) тенденцията остава низходяща.

Полша (+8 на сто) и Белгия (+1 на сто), които са съответно на пето и шесто място по продажби в ЕС, имат растеж.

В България през септември са регистрирани 1823 нови автомобила, което е спад с 27,7 на сто на годишна основа, а за първите девет месеца новите регистрации са намалели с 36,7 процента, се посочва в прессъобщението на сайта на организацията, предава БТА.

В ЕС за първите девет месеца на годината са регистрирани само 7,06 милиона автомобила, което е с около 2,7 милиона или с 28,8 на сто по-малко, отколкото за същия период на миналата година.

За цялата 2020-а асоциацията очаква исторически спад от 25 процента на продажбите на нови коли.

Преди пандемията през януари организацията, която обединява 16 автомобилостроителни компании в Европа, предвиждаше спад само с 2 процента след шест поредни години на растеж.

Безспорният лидер, германският концерн Фолксваген (Volkswagen), на когото принадлежат Шкода (Skoda), Ауди (Audi), Сеат (Seat)и Порше (Porsche), отчита растеж на новите регистрации с 9 процента през септември благодарение на добрите продажби на Шкода, Ауди и Сеат. За деветте месеца пазарният дял на компанията е нараснал с 0,7 процентни пункта до 25,7 на сто.

Сред френските производители групата Рено (Renault), включваща марките Дачия (Dacia), Лада (Lada) и Алпин (Alpine) е с увеличение от цели 9,7 процента благодарение на продажбите на Дачия (скок от 35,4 на сто), но Пе Ес А (PSA) - Пежо (Peugeot), Ситроен (Citroеn), Опел/Воксхол (Opel/Vauxhall), Де Ес (DS) - отчита спад от 11,8 процента, отбелязва АФП.

Пазарният дял на Пе Ес А е намалял с 1,7 процентни пункта до 15,3 на сто от началото на годината, а на Рено - с 0,3 процентни пункта до 11,5 на сто, следван от Хюндай (Hyundai) с дял от 7,2 на сто (+0,5 процентни пункта) и Бе Ем Ве (BMW) със 7 процента (+0,6 процентни пункта)

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ