Европейският автомобилен пазар регистрира най-лошия си февруари от 2013 г.

Европейският автомобилен пазар регистрира най-лошия си февруари от 2013 г.

Европейците не са били активни в покупките на автомобили през февруари и пазарът отчита 19,3 на сто спад на годишна основа. Това сочат обявените днес данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), цитирани от БТА.

Карантинните мерки срещу COVID-19 и несигурността в конюнктурата продължават да оказват силен натиск върху търсенето, подчертава АСЕА в комюнике, цитирано от АФП.

Със 771 486 продадени коли в ЕС този февруари е най-слабият от 2013-а, друга черна година за автомобилната промишленост.

Сред основните пазари Италия отчита най-малък спад (-12,3 на сто), изпреварвайки Франция (-20,9% на сто) по броя продадени коли. Германия, първият европейски пазар, отчита спад от 19 на сто, а в Испания продължава има много силно свиване, очертало се още от началото на кризата, с - минус 38 на сто за февруари.

Сред пазарите от средата на скалата спадът се е забавил до минус 2 на сто в Полша, но в Белгия продължава да бъде под натиск с минус 21,9 на сто. Само Швеция (+5,3 на сто) и Ирландия (+4,9 на сто) отчитат нарастване на продажбите на автомобили спрямо последния месец на миналата година преди пандемията.

В България през февруари са продадени 1660 нови коли, което е спад с 16,5 на сто спрямо пласираните на пазара ни 1988 автомобила същия месец на миналата година, сочат данните на сайта на АСЕА.

Британския пазар продължава да е на много ниско равнище със свиване на продажбите на коли през февруари с 35,5 на сто.

Сред големите автомобилни групи френската Renault е най-силно засегната от застоя на пазар със 72 132 пласирани коли (-27,9 на сто), въпреки че марката Dacia се представя добре, отбелязва АФП.

Европейският лидер Volkswagen отчита спад със 17,4 на сто под прага от 200 000 коли, но все още е пред новата група Stellanti), появила се от сливането Fiat-Chrysler и Peugeot-Citroen (188 491 автомобила, -21,7 на сто).

Hyundai-Kia отчита спад с 18,7 на сто, BMW- 9,1 на сто, Toyota - 11,4 на сто, Daimler - 19,3 на сто и Ford - 19,5 на сто.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ