Financial Times: Китайските компании набират скорост в производството на автономни автомобили

Financial Times: Китайските компании набират скорост в производството на автономни автомобили

Китайските автомобилни производители, които шокираха световните марки с бързото си разширяване на производството на електрически превозни средства, се стремят да поемат водещата роля и в производството на автономни автомобили, съобщи Financial Times (FT).

Според изданието, в следващото бойно поле на автомобилната индустрия, американски групи като Tesla и Waymo (дъщерно дружество на Alphabet) се изправят,  срещу водещия китайски автомобилен производител BYD, както и срещу Pony.ai, Baidu и WeRide.

През януари BYD, за чиято ахилесова пета отдавна се смятат автономните коли, изненада автомобилната индустрия, като обяви плановете си да внедри своята усъвършенствана система за автономно шофиране God’s Eye в 21 свои модела без допълнителни разходи за клиентите. Дори най-скромната система за автономно шофиране за включва 12 камери и 17 радара.

Както беше съобщено по-рано, базираната в Гуанджоу Pony.ai обяви планове да въведе в Хонконг услуги за роботизирани автомобили – автономни автомобили, които превозват пътници. Планът е първоначално услугата да се предлага на служителите на международното летище в Хонконг, а след това да се разшири до централните райони на града. Миналият ноември Министерството на транспорта на Хонконг одобри заявлението на Baidu за тестване на 10 автономни превозни средства на остров Лантау, предоставяйки на фирмата лиценз, валиден до декември 2029 г.

Според анализатори от инвестиционната банка Goldman Sachs, стойността само на китайския пазар на роботи таксита ще нарасне от сегашните 54 милиона долара до 47 милиарда долара до 2035 г. Такъв скок ще се дължи на по-ниските разходи за оборудване и алгоритми. Според експерти цената на превозно средство с интелигентно шофиране ще намалее след десетилетие до 32 000 долара от сегашните 44 000 долара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ