Германия вече плаща 9000 евро, за да си купиш електрическа кола
Субсидиите в Европа за електрически автомобили правят покупката на нова кола на батерии почти безплатна за потребителите. В Германия субсидиите за електромобилите вече достигат 9000 евро, а в надпреварата да усвоят държавните средства дилърите изготвят гъвкави лизингови схеми, при които месечните вноски падат до 39 евро. Толкова струва в Германия правото да управляваш чисто нов Renault Zoe с пробег от близо 400 км при пълен заряд, чиято пазарна цена е 27 000 евро. Във Франция субсидиите са 7000 евро, което прави месечната вноска при лизинг на същия автомобил само 79 евро месечно.
Субсидии за електромобили има и в Хърватия, Румъния, Полша, Словакия, Словения, Унгария, Италия и Холандия.
„Това са златни времена за нас“, казва пред Bloomberg Райнер Вестдьорп, говорител на берлинския стартъп Carfellows, който скоро ще започне да предлага на лизинг електрически Smart EQ само за 9,90 евро на месец. Добрите оферти водят до там, че предлагането бързо се изчерпва, а желаещите да се възползват от ниските цени трябва да изчакват реда си по списък.
„Това положение не може да продължава вечно, но правителствата много внимателно трябва да преценят кога и как да преустановят субсидиите, за да не предизвикат тотален крах в продажбите“, казва Александра О‘Донован, анализатор на консултантската компания, специализирана в новата енергетика BloombergNEF. “Но бързият спад на цените на батериите предполага, че електромобилите ще станат по-евтини от колите с двигател с вътрешно горене преди края на 2025 г. Когато това се случи, пазарът ще може да се развива и без държавни субсидии“, смята тя. Например батерията на новия модел на един от най-продаваните електромобили в Европа – Nissan Leaf – е приблизително със същите размери и цена, като на първия модел на колата от 2011 г. Сега обаче тя позволява над 400 км пробег, коетое е над 3 пъти повече от първият й вариант.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.