Германската автомобилната индустрия е в добра форма, но планира съкращения на персонал
Германските производители на автомобили и техните доставчици оценяват бизнес ситуация през октомври като значително по-добра, отколкото през предходния месец. Те обаче са малко по-песимистични по отношение на бъдещето, показват резултати от последно проучване на немският икономически институт Ifo, информира БНР.
През октомври индексът на бизнес нагласите в сектора се повиши рязко до -0,2 пункта от -20,4 пункта през септември и след като по време на първата коронавирусна вълна и последвалата я национална карантина индексът се срина през април до -86,2 пункта.
"Търсенето на автомобили се увеличи значително и това чувствително подобри настроението сред мениджърите в отрасъла", коментира последното проучване Клаус Волрабе от института Ifo.
В същото време натовареността на производствените мощности в автомобилния сектор нарасна сериознопрез октомври до 86% от 73% през юли. Броят на новорегистрираните автомобили на германски производители се е увеличил с 5% през септември в сравнение със същия месец на миналата година. Това увеличение се дължи главно на електрически и хибридни автомобили, от които германските производители все още нямат толкова много на пазара.
Същото Ifo проучване обаче регистрира отслабване на редица други показатели. Индексът на бизнес очакванията в сектора спадна за четвърти пореден месец до 17,7 пункта през октомври от 27,6 пункта през септември. Не се запазват и необичайно високите през септември нива на изостанали (забавени) поръчки, като през октомври този показател падна силно до 29,2 от 51,5 пункта. Въпреки това автомобилните компании в Германия все още планират да увеличат производството си, но през октомври са малко по-предпазливи спрямо септември.
Въпреки като цяло добрата ситуация, автомобилните производители в момента продължават да планират съкращения на персонал. Според института Ifo динамиката на външните пазари вероятно ще бъде малко по-слаба през следващите месеци (спад на съответния индикатор до 23,2 от 31,3 пункта), като над 70% от автомобилите, произведени в Германия, се изнасят (при 74,8% през 2019г.).
"Докато основните европейски страни-клиенти като Великобритания, Франция, Италия или Испания, а също така и САЩ все още се намират твърдо в хватката на коронавирусната пандемия, търсенето на немски автомобили в Китай отново нараства осезаемо", отбеляза Оливър Фолк, ръководител на Центърът на института Ifo за индустриална организация и нови технологии.
През 2019 г. Китай беше третата по важност експортна страна за автомобилните производители в Германия след Великобритания и САЩ. Общият износ на германски автомобили през първите три тримесечия на 2020 г. обаче е спаднал с 34% в сравнение с предходната година и този процентен спад би бил още по-драматичен, ако износът за Китай не играеше поддържаща роля през последните няколко месеца.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.