Китай е увеличил износа на автомобили в Русия с 37% за година

Китай е увеличил износа на автомобили в Русия с 37%  за година

През периода януари-април 2024 г. износът на китайски леки автомобили за Русия се е увеличил с една трета (плюс 37 процента) в сравнение със същия период на миналата година до 237,1 хил. автомобила. Това съобщиха местни медии, позовавайки се на данни на статистическата служба на Китай. 

През януари в Русия са внесени 54,1 хил. китайски коли, през февруари - 44,8 хиляди, а през март - 58,9 хиляди. През април доставките се увеличиха до 79,4 хил. автомобила, което беше рекорд от ноември 2023 г.

Въз основа на резултатите от първите четири месеца на годината Русия остава най-големият пазар за китайските автомобилни производители с дял от 14,7 процента. В челната тройка на най-големите купувачи на леки автомобили от Китай влизат още Мексико и Бразилия - съответно 7,4 (119,3 хиляди броя) и 6,6 процента (105,7 хиляди броя).

В парично изражение обемът на китайския износ на автомобили за Руската федерация през януари-април се е увеличил с 27,5 процента и е достигнал 3,5 млрд. долара. Доставките на пътнически превозни средства възлизат на 11,5 милиарда долара през 2023 г.

Миналата година Китай стана третият най-голям доставчик на автомобили в света по стойност, изпреварвайки САЩ и Мексико и зад вечните лидери в износа Германия и Япония.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

The New York Times: Спецчасти на САЩ срещу гардове и агенти от Куба в опит да бъде отвлечен президентът Мадуро
Какво представлява Cloudflare и защо интернет се срина на 18 ноември?
Култовият екшън „Жега“ се завръща след 30 г. с вероятен състав Леонардо ди Каприо и Крисчън Бейл
31 декември и 2 януари ще бъдат неработни дни
Зеленски: Украйна ще се опита да поднови отново дипломатическия процес за прекратяване на войната с Русия
Axios: САЩ и Русия тайно работят по нов план с 28 точки за уреждане на войната в Украйна
Математиката на отлагането
Традиционният маркетинг се проваля. Ето как да спечелите вниманието на клиента