31 начина да рекламирате бизнеса си с малък бюджет

31 начина да рекламирате бизнеса си с малък бюджет

Както се казва в старата поговорка, трябва да харчите пари, за да правите пари - така че, ако искате бизнесът ви да расте, трябва да отделите ресурси за маркетинг и реклама.

Но ако сте с ограничен бюджет, не е нужно да чакате, докато касата ви се напълни. Вместо това, използвайте тези 31 нискобюджетни маркетингови и рекламни идеи, за да разгласите името и продукта си. 

1. Усъвършенствайте гласа си

Никога не знаете на кого ще попаднете, така че винаги бъдете готови да рекламирате бизнеса си. Най-ефективният начин да направите това е като имате завладяваща презентация – нещо, което можете да разкриете веднага, без да ви се струва твърде репетирано. Не е лесно, особено защото повечето хора имат кратък период на внимание.

Как можете да я усъвършенствате? Няколко съвета:

  • Разберете какво мотивира вашата аудитория.
  • Разкажете кратка история, която показва вашия опит.
  • Предвидете ключови въпроси относно вашето конкурентно предимство.

2. Включете се във вашата общност

Когато хората мислят за маркетинг, те често мислят за мащабни национални кампании. Но понякога е най-добре да видим какво се случва на местно ниво. Спонсорирайте състезание на 5 километра или отбор от Малката лига, подредете маса на местно събитие или отпечатайте брошури и ги оставете в библиотеката. Вашата собствена общност вероятно е по-динамична, отколкото си мислите, така че не пренебрегвайте начините да развиете бизнеса си.

3. Поискайте препоръки

Препоръките са сред най-ефективните и рентабилни начини за генериране на нов бизнес. Проблемът е, че хората често се чувстват неудобно, когато искат препоръки. За щастие, има много начини да го направите, без да се налага да се чувствате неудобно. Ето няколко идеи, за да започнете:

  • Поискайте препоръки по имейл, лично или в долната част на вашите фактури.
  • Фокусирайте се върху най-добрия си клиент или клиенти.
  • Предлагайте стимули като карта за подарък, отстъпки за бъдеща работа или малки подаръци.
  • Използвайте имейл скриптове или плъгини на вашия сайт.
  • Давайте сами препоръки. Плащането напред изгражда добра воля.

4. Присъединете се към лични нетуъркинг групи и събития

Работата в мрежа е ключова. В края на краищата, това е един от най-ефективните начини за изграждане на значими взаимоотношения, които могат да помогнат за развитието на вашия бизнес. Ако все още не сте го направили, присъединете се към мрежови групи лице в лице във вашата общност, като например местната търговска камара. Тези организации често провеждат бизнес събития, които ще ви помогнат да се свържете с потенциални клиенти.

Можете също така да станете член на бизнес организации, като Business Networking International, Съвета на младите предприемачи, Организацията на предприемачите или SCORE. Също така си струва да следите за специфични за индустрията търговски изложения, които могат да бъдат чудесни източници на информация и да доведат до важни връзки.

5. Кандидатствайте за бизнес награди

Обичайно е индустриите и организациите да дават награди в чест на най-добрите фирми за обслужване на клиенти, цялостна стойност, въздействие върху общността и др. В много случаи просто трябва да кандидатствате, за да участвате в надпреварата. Ако спечелите, това ще повиши доверието във вашия бизнес.

Много местни вестници и списания също ще дават тези награди всяка година и когато има категории по избор на читателя, можете да насърчите вашата мрежа да гласува за вас.

6. Насочете се към инфлуенсъри

С доминирането на социалните медии работата с инфлуенсъри се превърна в популярен метод за маркетинг. Инфлуенсърите могат да популяризират продукти до аудитории, които може да не достигнете с традиционните рекламни стратегии - просто се уверете, че сте намерили инфлуенсър, специфичен за вашата индустрия (не искате да работите с някой, който достига до грешната аудитория), и предложете на този човек безплатни продукти или услуги в замяна на обратна връзка.

7. Обадете се или изпратете имейли

Дори в днешния свят "студените" обаждания и имейли все още могат да бъдат ефективни начини за получаване на нов бизнес — и практиката не ви коства нищо освен време.

Разбира се, има нещо повече от това просто да вдигнете телефона и да се обадите на някого или да му изпратите имейл. Ето някои насоки:

  • Не се фокусирайте върху продажбата. Идеята е да се създаде възможност за вас да направите своето представяне.
  • Подгответе ефективно встъпително изявление, което включва поздрав, въведение, предимствата на вашия продукт/услуга и преход към въпрос или разговор.
  • Подгответе сценарий, за да можете да отговорите на всякакви въпроси или притеснения.
  • Настройте среща — можете да споделите календара си с тях, за да могат да видят вашата заетост и да изберат подходящо за тях време.
  • Винаги бъдете любезни с всеки, който вдигне телефона или отговори на вашия имейл.
  • Бъдете упорити. Може да отнеме три или четири контакта, за да си уговорите среща.

8. Предложете да говорите

Има много възможности да говорите пред публика. Всъщност, индустриалните конференции, доброволческите организации, местните бизнес групи, обществените колежи и библиотеките обикновено се нуждаят от лектори. В резултат на това ще получите известно разпознаване на името, контакти и публичност. Можете също така да предложите да бъдете домакин на събитие или клас, което ще разшири осведомеността за вашия бизнес и ще ви свърже с потенциални клиенти.

9. Публикувайте първокласно съдържание

Един от начините да откроите бизнеса си е като пишете съдържание, което читателите намират за ценно. За тази цел помислете за добавяне на блог към уебсайта на вашия бизнес и публикуване на полезни съвети относно тенденциите в индустрията, специфични за продукта актуализации и снимки зад кулисите на вашия бизнес. Споделяйте съдържанието в каналите на социалните медии и можете да увеличите аудитория от потенциални клиенти.

Можете също така да пишете за индустриални публикации и да изградите репутация на експерт по предмета във вашата област. Свържете се с индустриални организации или издатели, които приемат публикации на сътрудници, изградете връзка с редактори и докажете своя опит.

10. Преработете вашето съдържание

Имате ли старо съдържание там? Ако е така, може да успеете да го рециклирате и да увеличите аудиторията си на допълнителни платформи, без да се налага да създавате чисто нови активи. Например, можете да вземете проучване, което сте провели, и да го превърнете в инфографика, можете да вземете колекция от публикации в блогове по конкретна тема и да създадете електронна книга или подкастът, който току-що сте записали, може да стане видеоклип в YouTube. Не е нужно да започвате от нулата всеки път, когато създавате съдържание, но не трябва просто да използвате повторно съдържание, без да го променяте или опреснявате за подходящата аудитория.

11. Събирайте имейл адреси и стартирайте бюлетин

Имейлът е огромен играч в маркетинга и рекламата на онлайн съдържание. Уверете се, че увеличавате списъците с имейли и управлявате обхвата си с програма за имейл маркетинг като Mailchimp, HubSpot или други.

Когато публикувате съдържание, изпратете го до вашите имейл списъци чрез бюлетин. Това ще държи потенциалните клиенти настроени за цялата ценна информация, която публикувате — което ще укрепи вашата бизнес репутация — като същевременно ги държи в течение за специални отстъпки, събития и бизнес актуализации.

12. Организирайте уеб семинари на вашия сайт

Хостингът на уеб семинари може да бъде скъп; някои компании обаче предлагат безплатни или евтини опции за собствениците на малък бизнес. Някои евтини опции са MeetCheap. Ако търсите още по-евтин вариант, предаването на живо в YouTube е 100% безплатно, при условие че имате потвърден канал в YouTube.

13. Организирайте онлайн състезание

Промоционалните подаръци и състезания могат да бъдат ефективни начини за повишаване на осведомеността и представяне на вашия бизнес на потенциални клиенти. В идеалния случай вашето състезание или подаръци трябва да съдържат вашите продукти или услуги, като например шанса да спечелите безплатен абонамент за вашата услуга или наскоро пуснат продукт. Популяризирайте състезанието в социалните медии и не забравяйте да обявите победителя. Просто се уверете, че спазвате правилата на вашата държава за провеждане на състезание.

14. Подарете продукта си

Това може да звучи контрапродуктивно, но не се колебайте да предложите на хората безплатен пробен период на вашата услуга или безплатна мостра от вашия продукт. Ако харесват това, което предлагате, може да закупят повече от вашите продукти или услуги. Можете също така да предложите купони, за да привлечете клиентите на вратата за първи път и, надяваме се, да ги накарате да се върнат отново.

Може също така да си струва да проектирате предмети (ключодържатели, бутилки за вода и ризи) с вашето лого и да го раздавате на събития. Тази безплатна маркова стока може да повиши профила на вашата компания и да й помогне да стане по-популярно име на вашия пазар.

15. Създайте безплатен акаунт в Google My Business

Ако искате вашият бизнес да се показва в местното търсене, акаунтът в Google My Business е необходимост. Това ще гарантира, че вашият бизнес е видим не само при търсене, но и в Google Maps.

16. Създайте безплатна обява в Yelp

Ако сте местен бизнес, помислете дали да не добавите бизнеса си към Yelp. Безплатно е и може да бъде чудесен начин да увеличите видимостта си в търсачките.

17. Осигурете своето онлайн присъствие

Надяваме се, че вече сте посочили бизнеса си в местните директории на търсачката, както и сте създали страници във Facebook, LinkedIn и други социални медийни платформи. Дори и да не възнамерявате да използвате социални медии често, е умно да защитите името на вашия бизнес в бъдеще, като си осигурите социални контакти.

Същото важи и за вашия уебсайт: трябва да защитите името на вашия домейн възможно най-скоро и да сте в крак с подновяванията. Можете да потвърдите, че вашата информация – като вашия уебсайт, собственици на бизнес и информация за контакт – е правилна и актуална, като използвате инструменти като Yext.

18. Направете си безплатен PR акаунт с HARO

Как звучи безплатен PR в национални списания и сайтове? Създайте безплатен акаунт с HARO. (Помогнете на репортер) и отговаряйте на съответните медийни запитвания.

19. Създавайте визитни картички и други материали

В наши дни е много лесно да проектирате и поръчате свои собствени визитки. Дръжте ги подръка, където и да отидете и не се притеснявайте да дадете на някого своята визитка. Това ще ви помогне да разширите обхвата на вашия бизнес. Други материали - като информационни листове или пощенски картички - също могат да бъдат ефективни начини за маркетинг на вашия продукт или услуги. Ако посещавате събития, можете да раздадете тези материали и да се свържете с нова публика.

20. Стартирайте подкаст

Стартирането на подкаст не трябва да е скъпо — просто трябва да закупите микрофон, да разберете основите на хостинга и да се научите как да редактирате аудио (или да наемете някой да редактира вместо вас). С последователност във времето вашият подкаст може да изгради информираност за вашия бизнес, да демонстрира вашите знания и да хуманизира вашата марка.

21. Направете своя контакт персонален

Ако имате съществуващи клиенти, отделете време, за да им покажете колко много цените тяхната подкрепа. Можете да направите това, като им напишете ръкописна бележка с „благодаря“ или ги поздравите във видеоклип или подкаст. Тази инициатива вероятно ще направи впечатление и дори може да ги накара да кажат на другите как сте надхвърлили всичко, за да ги накарате да се почувстват важни.

22. Възползвайте се максимално от имейл подписите на служителите

Това е прост и рентабилен начин да рекламирате бизнеса си. Просто накарайте екипа си да добави кратко изречение с призив за действие в своите имейл подписи заедно с вашето лого. Сега, когато изпратят имейл, има ненатрапчиво маркетингово съобщение, което се вижда от потенциалните клиенти.

23. Отговаряйте на запитвания

Отделете време, за да отговаряте на въпроси на места като бизнес ревюта на Google, секции за коментари в социалните медии или сайтове като Quora. Мониторингът на онлайн форуми, които са подходящи за вашата индустрия, също е чудесно място за отговор на потенциални клиенти. Това е прост и евтин начин да изградите доверие и потенциално да бъдете забелязани от нова аудитория.

24. Отнесете се сериозно към социалните медии

Отнема време, за да бъдете активни в социалните медии и да увеличите аудиторията си, но ако знаете какво правите, можете да имате реално въздействие, без да се налага да харчите много пари. Създайте група във Facebook и поканете хората да я следват, стартирайте акаунт в Instagram и публикувайте снимки или видеоклипове на вашия продукт, започнете да се свързвате с хора в LinkedIn и обмислете дори създаване на акаунт в TikTok. Ако имате ограничен рекламен бюджет, може да си струва да похарчите пари в социалните медии, за да създадете последователи.

25. Прегърнете "герила маркетинга" и други необичайни идеи

Ефективната реклама и маркетинг включва полагане на повече усилия от вашите конкуренти. Не се страхувайте да поставяте бележки на дръжките на вратите, да поставяте листовки под чистачките на колите или да брандирате автомобила си. Герила маркетингът включва правене на неща, които другите може да не очакват, като създаване на инсталация на улично изкуство, прожектиране на вашето лого отстрани на сграда или дори планиране на някакъв вид рекламен трик. Има много начини да привлечете вниманието на хората – бъдете креативни.

26. Възползвайте се от безплатните рекламни кредити на Facebook и Google

Facebook и Google винаги раздават безплатни ваучери за рекламен кредит. Когато се регистрирате за услуги като уеб хостинг или Google Ads, възползвайте се от безплатните ваучери, които те предлагат, и вземете PPC (плащане на клик)_реклама за тест драйв.

27. Похарчете за реклама за ключови демографски данни

Ако се опитвате да рекламирате с ограничен бюджет, трябва да сте сигурни, че получавате висока стойност от разходите си. Един ключов начин, по който можете да направите това: насочете рекламните си разходи въз основа на демографските данни на аудиторията. Използвайте инструменти като Google Analytics и данни от социалните медии, за да разберете демографските данни, които определят вашите клиенти. Може би повечето от вашите клиенти са с висше образование и са на възраст между 31 и 45 години. Използвайте тази информация, за да насочвате рекламите си към различни платформи.

Също така си струва да потърсите промоционални кредити. Дигиталните кампании могат да станат скъпи, но може да успеете да намерите отстъпки от Google или сайтове за социални медии, които предлагат поощрителни програми за нови рекламодатели и ви позволяват да насочвате към конкретни демографски групи.

28. Започнете сътрудничество с филиали и други партньори

Обединяването с друг бизнес, свързан с вашата индустрия, е чудесен начин да представите продукта си на нова аудитория. Можете да направите това, като си сътрудничите онлайн – като организирате уебинар, например – или като хоствате ексклузивни лични събития заедно. Бихте могли да се обедините с местна пивоварна за нетуъркинг събитие или да бъдете домакин на вечер за признателност на клиента във връзка с бизнес, с когото споделяте препоръки.

Ако предлагате дигитален продукт (като електронна книга), можете също да потърсите партньори или агенции и дистрибутори, които печелят комисионна чрез маркетинг на вашия продукт и генериране на потенциални клиенти. Въпреки това ще трябва да се уверите, че вашата ценова структура взема предвид техните такси.

29. Възползвайте се от аудио рекламата

Според Световния изследователски център за реклама има голяма разлика между времето, прекарано с аудио, и разходите за реклама - което означава, че има огромни възможности за рекламиране в подкасти, радио предавания и другаде. Програматик аудио рекламата (автоматизираната продажба и вмъкване на реклами) позволява подход, управляван от данни, който създава ефективно насочване и измерване. Аудио хостинг платформи като Spotify, SoundCloud, Pandora и други разчитат на процес, наречен динамично вмъкване на реклами, който рекламодателите могат да използват, за да показват реклами както в съдържание на живо, така и в съдържание при поискване.

30. Помислете за реклама на открито

Рекламата на открито е една от оригиналните форми за насърчаване на бизнеса. В индустрията това се нарича външна реклама, но концепцията - която включва билбордове, знаци на двора, цифрови прожекции и други творчески подходи - е сравнително обикновена. Преди да започнете да мислите, че е остаряла, данните показват, че външната реклама все още е ефективна.

Плюс това, с подробни анализи, които вече са налични – модели на движение, насищане на аудиторията и други – можете да оптимизирате кампаниите на открито извън предишните възможности.

31. Не забравяйте вестниците и списанията

Докато печатните медии не са толкова силни, колкото бяха преди, вестниците и списанията все още могат да предложат ценни рекламни възможности - особено на местно ниво и за тези, които се опитват да достигнат до по-възрастна аудитория. Разходите ще варират в зависимост от няколко фактора: публикацията, която избирате, размера и цвета на вашата реклама, честотата и дали тя ще се показва и онлайн. Печатните медии с по-големи тиражи ще бъдат по-скъпи, но не пренебрегвайте бюлетините на общността или местните медии, където все още можете да получите добра стойност за по-евтино.

Бонус: Рекламни принципи, които трябва да следвате от Дейвид Огилви

Дейвид Огилви, често наричан „бащата на рекламата“, беше британски изпълнителен директор, който управляваше една от най-успешните рекламни агенции на 20 век. Неговите клиенти включват Schweppes, Rolls-Royce и Shell, а неговите принципи са изучавани от търговците от десетилетия. В книгата на Крейг Симпсън, The Advertising Solution, принципите на Ogilvy са очертани, както следва:

  • Творчески блясък: Маркетолозите трябва да измислят концепции, които не само привличат вниманието, но и да продават продукта. Огилви беше привърженик на „голямата идея“ — концепция, която завладява въображението на вашата публика и поставя вашия продукт (или себе си) на картата.
  • Изследване: Текстовете на Огилви бяха щателно базирани на фактите и той правеше внимателно проучване за продукт, около който можеше да изгради кампания.
  • Действителни резултати: Огилви беше твърдо убеден, че качеството на рекламата се оценява по успеха ѝ в продажбата на продукта. Винаги проверявайте резултата от рекламата и ако тя не продава, направете промени. 
  • Професионална дисциплина: Ръководителите на рекламата не бяха любители на творчеството. Те трябваше да усъвършенстват занаята си и да разработват програми за обучение на следващото поколение рекламисти. 

Три правила за успех

Деби Алън, предприемач, бизнес ментор и автор, е публикувала няколко книги за важността на продажбите, маркетинга и рекламата. В „Успехът е лесен“, който тя публикува през 2019 г., Алън пише за важността на саморекламата.

„Лесно е да се промотирате, когато вярвате в стойността на това, което предлагате“, пише тя в книгата си. „За да преминете към по-високо ниво на успех, трябва да практикувате промотиране и продаване по начини, които в началото може да ви се струват неудобни. Следващия път, когато изпитате чувство на дискомфорт при самореклама или се прокрадне усещането за отхвърляне, се насочете към него, вместо да се отдалечавате от него.“

Алън предлага следните три правила за успех: 

  • Имайте свой собствен стил. Осмелете се да бъдете различни.
  • Никога не се отказвайте, дори когато другите не вярват във вас или във вашите идеи.
  • Изпъкнете. Позиционирайте се пред правилните хора, за да бъдете забелязани.

Сега, след като сте въоръжени с тези идеи за маркетинг и реклама и сте чули мнението на професионалистите, е време да приложите тези уроци на практика. Изберете няколко подхода, които да опитате първо, създайте рекламен план и работете с екипа си, за да разпространите информацията за вашето начинание. Дори и да не разполагате с огромен бюджет за популяризиране, с творчество и обмислена стратегия ще достигнете до ангажирана аудитория и ще увеличите перспективите на бизнеса си. 

Източник: Джон Рамптън, предприемач, инвеститор и основател на инструмента за продуктивност на Calendar, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                               

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ