Nikola – новият конкурент на Tesla

Nikola – новият конкурент на Tesla

Корпорацията на Илон Мъск, Tesla, може да има нов конкурент на автомобилния пазар, на Уолстрийт и в социалните мрежи – той се казва Nikola, по първото име на гениалния изобретател Никола Тесла, и бързо набира скорост в производството на електрически пикапи и водородни камиони. Това състезание тепърва ще бъде сред водещите теми в автоиндустрията.

Акциите на компанията бележат значителен скок след придобиването на стартъпа VectorIQ преди седмица – те са скочили със 103% в понеделник, след като основателят и изпълнителен директор Тревър Милтън сподели поредица от публикации в социалната мрежа Twitter, в които дава подробна информация за предварителните поръчки на пикапа Badger. Първичното публично предлагане направи предприемача мултимилиардер.

В момента пазарната капитализация на марката е приблизително 26 млрд. долара, въпреки че не се очаква да генерира продажби и печалби до 2021 година. Това прави бранда по-ценен от Ford, Fiat Chrysler, а скоро се очаква да задмине и General Motors – факт, с който 38-годишният Милтън се похвали в понеделник. От миналата седмица в Борда на директорите на новия играч на пазара е и Стефан Гирски – бивш вицепрезидент на GM. Същевременно обаче напоследък значително расте и стойността на Tesla.

Една от поръчките на Nikola от общо 800 камиона идва от най-големия производител на бира в света – Anheuser-Busch Inbev.

Със своята иновативност компанията е привлякла като инвеститор индустриалния конгломерат CNH за производство на автобуси, трактори и строителна техника, сред чиито дъщерни дружества е италианският IVECO.

По материал на CNN

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ