Nissan ще увеличи дела на електромобилите и хибридите, които продава в Европа

Nissan ще увеличи дела на електромобилите и хибридите, които продава в Европа

Японският автомобилен производител Nissan Motor възнамерява до 2030 г. да увеличи дела на електрическите превозни средства и хибридите сред продуктите, продавани в Европа до 80% от общия брой.  Това съобщава вестник Nikkei, цитиран от ТАСС

В Китай, който е един от основните пазари за Nissan, тази цифра трябва да бъде 50%. Компанията инвестира около 3 трилиона йени (26 милиарда долара) в производството на автомобили с нулеви емисии между 2010 и 2020 г. През настоящото десетилетие се очаква те да се увеличат с 30%.

Основният европейски завод на групата в Обединеното кралство ще бъде модернизиран, за да подпомогне растежа на електрическите и хибридните превозни средства. Освен това до 2026 г. Nissan възнамерява да пусне 10 нови електрически превозни средства на световния пазар в допълнение към настоящата си линия от пет модела.

Японските автомобилни производители напоследък се фокусират върху развитието на технологии с нулеви емисии. Така водещият японски автомобилен производител Toyota Motor преди това си постави за цел да продава в Европа само автомобили с електрически и хибридни двигатели до 2030 г. В Китай корпорацията иска да постигне такива показатели до 2035 г.

Японското правителство в края на миналата година одобри нов план за намаляване на емисиите на парникови газове, който наред с други неща, си поставя за цел постепенно да прекрати производството на изцяло бензинови и дизелови превозни средства в полза на хибриди и електрически превозни средства до средата на 2030-те години. Документът засяга общо 14 индустрии, като жилищните регулации, развитието на водородната енергия и др. Според японското правителство приетата стратегия за развитие в крайна сметка трябва да стимулира икономиката на страната и да създаде икономически ефект от почти 900 милиарда долара до 2030 г. и над 1,8 трилиона долара през следващите 20 години.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ