Продажбите на нови коли у нас скочили с над 34% за година
Продажбите на нови автомобили в България са скочили с 34,1% през февруари 2023 г. спрямо година по-рано до 2589 броя. Регистрациите на нови електрически автомобили пък са се увеличили с 60,8% до 82 броя за година , а в рамите на първите два месеца на годината те са увеличили с рекордните 165,9% до 242 броя. Това показват последните данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).
Продажбите на нови автомобили в България през първите два месеца на 2023 г бележат ръст от с 28,8% до 5101 броя от 3960 година по-рано.
Продажбите на нови хибридни коли в България пък са със забележителен ръст от 5,1% до 62 броя през февруари, а първите два месеца на тази година със 7,4% до 130 броя. Продажбите на бензинови автомобили са нараснали през февруари с 29,6% до 1857 броя, а през първите два месеца на 2023 г. - с 25,2% до 3707 броя.
Докато Европа постепенно се отказва от дизелите, регистрацията на нови дизелови автомобили у нас се е повишила през февруари с 50,1% до 575 броя, а за първите два месеца на годината - с 28,4% до 994 броя.
Според данните на АCEA продажбите на нови автомобили в ЕС са се увеличили а през февруари с 11,5% годишно, като нарастването е за седми пореден месец. Това обаче на практика се дължи на ниската база през голям част от част от миналата година и след като в началните месеци на 2022 г. беше отчетен рекордно нисък обем на регистрирани нови превозни средства.
Регистрациите на нови автомобили в ЕС също бележат ръст през февруари от 11,5% спрямо същия месец на 2022 г., достигайки 802 763 броя.
Най-силен ръст е отчетен в Испания (с 19,2%), следвана от Италия (със 17,4%), Франция (с 9,4%) и Германия (с едва 2,8%).
През първите два месеца на 2023 г. регистрацията на нови автомобили в ЕС се увеличи с 11,4% спрямо същия период на 2022г., достигайки 1,6 млн., като продажбите на нови коли в Испания се изстреляха нагоре с 32,1%, в Италия - с 18,2%, а във Франция - с 9,1%, докато в Германия увеличението беше с едва 0,2 на сто.
През февруари делът на новите електрически и хибридни пътнически автомобили в ЕС нарастват съответно до 12,1% и до 25,5%, въпреки че делът на продажбите на нови автомобили с бензинови двигатели продължава да бъде най-голям, достигайки през втория месец на годината 36,9 на сто.
Регистрацията на нови електромобили в ЕС скочи през февруари с 39,7%, достигайки 97 300 броя, което представлява дял от 12,1% от пазара на автомобили (спрямо 9,7% през февруари 2022 г.). Продажбите на нови хибридни автомобили пък нарастват с 22,3% до 204 883 броя, което е пазарен дял от 25,5% или с 2,2 процентни пункта повече спрямо февруари 2022 г.
Регистрацията на новите бензинови автомобили пък се повишава в ЕС през февруари с 11,1%, заемайки пазарен дял от 36,9 на сто, докато продажбите на нови дизелови коли се понижават с 8,4%, което намалява техния пазарен дял до 15,0%.
Volkswagen Group отчете ръст на продажбите през февруари от 18,2% на годишна база. Междувременно германският автомобилен концерн увеличи своя пазарен дял през миналия месец до 26% от 24,5% през февруари 2022 г., като запази лидерството си на автомобилния пазар в Европа.
Френската Renault Grouр отчете още по-голям ръст на продажбите на нови автомобили през миналия месец с цели 26,3% на годишна база, увеличавайки пазарния си дял в Европа до 10,8% от 9,5% година по-рано.
Продажбите на Mercedes-Benz и BMW Group обаче не бяха толкова добри, като продажбите на Mercedes-Benz се увеличиха през февруари с 8,5%, но тези на BMW отчетоха спад с 2,2 на сто.
Toyota Group пък отчете ръст на продажбите в ЕС с 14,6% през втория месец на 2023 г., а Ford отчете спад с 3,4 на сто.
На другия полюс са продажбите на елетромобили на Tesla в ЕС. Те скочиха през февруари с 49,7% до 19 249 броя, като пазарният дял на американскакта компания се вдигна до 2,4% от 1,8% година по-рано, соча още данните на ACEA.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.