Прогноза: Китайските производители на автомобили ще имат 33% глобален пазарен дял до 2030 г.

Прогноза: Китайските производители на автомобили ще имат 33% глобален пазарен дял до 2030 г.

Очаква се китайските производители на автомобили да продължат бързо да се разширяват извън родната си страна и да достигнат 33% пазарен дял от глобалната индустрия до 2030 г., според нов доклад на консултантска фирма AlixPartners, цитиран от Си Ен Би Си.

Голяма част от растежа, от прогнозирания пазарен дял от 21% за тази година, се очаква да дойде извън Китай. Продажбите извън Китай се прогнозира да нараснат от 3 милиона тази година до 9 милиона до 2030 г., което представлява ръст от 3% до 13% от пазарния дял до края на това десетилетие.

Бързото разрастване на китайските производители на автомобили предизвика нарастваща загриженост сред утвърдените автомобилостроители и политиците в световен мащаб. Мнозина се опасяват, че по-евтините превозни средства, произведени в Китай, ще наводнят пазарите, подбивайки моделите, произведени в страната, особено що се отнася до изцяло електрическите превозни средства.

AlixPartners заяви, че очаква делът на китайските марки да расте на всички пазари в световен мащаб. Фирмата обаче добави, че очаква много по-малка експанзия в Япония и Северна Америка, включително САЩ, където е обявено 100% мито върху вносните китайски електромобили.

„Китай е новият разрушител на индустрията – способен да създава привлекателни превозни средства, които са по-бързи за пазара, по-евтини за закупуване, напреднали в технологиите и дизайна и по-ефективни за изграждане“, коментира Марк Уейкфийлд, глобален ръководител на автомобилната и индустриалната практика в AlixPartners.

В Северна Америка китайските производители на автомобили се очаква да постигнат само 3% пазарен дял, предимно в Мексико, където се очаква един на всеки пет автомобила да бъдат от китайски марки до 2030 г. В повечето други големи региони на света AlixPartners съобщава, че делът на китайските производители на автомобили се очаква да расте експоненциално. Тези области включват Централна и Южна Америка, Югоизточна Азия и Близкия изток и Африка.

Делът на китайските марки в Китай също се очаква да нарасне от 59% на 72%, според AlixPartners. Производители на автомобили като General Motors загубиха значителни позиции в Китай през последните години на фона на бързия възход на китайската местна автомобилна индустрия и компании като BYD, Geely и Nio.

В Европа, където китайските производители на автомобили бързо се разраснаха през последните години, пазарният дял на китайските автомобилни марки се очаква да се удвои от 6% на 12% до 2030 г., според AlixPartners.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ