Шефът на Mercedes призовава ЕС да намери справедливо решение за електромобилите от Китай

Германският автомобилен производител Mercedes-Benz призова Европейския съюз да намери „справедливо решение“, за да създаде равни условия за произведените в Китай електрически превозни средства в Европа, предаде Ройтерс.
Чистата тарифна бариера е „най-грубият инструмент“, който може да се приложи, каза главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Ола Келениус пред репортери в кулоарите на автомобилното изложение в Шанхай.
„Трябва да търсим победи. Разговорът за равни условия на открит пазар винаги е легитимен. Но чистата тарифна бариера е най-грубият инструмент, който можете да приложите“, каза той.
„Пожелахме ЕС и преговарящите от китайска страна да излязат със справедливо решение и от това, което прочетох и чух, те са в дискусии. Историята ни казва, че икономиките, изложени на пълната сила на конкуренцията, са най-иновативните. Това е, което бихме искали“, добави Келениус.
ЕС увеличи митата върху произведените в Китай електромобили до 45,3% миналия октомври, но Брюксел и Пекин разискват идеята за вдигане на митата чрез възможни ангажименти за минимални цени, известни като ценови ангажименти за вносни автомобили.
Европейската комисия заяви, че е готова да продължи преговорите за алтернатива на тарифите с Китай, която включва тарифи от 17,0% за превозни средства, произведени от BYD, 18,8% и 35,3% за SAIC, в допълнение към стандартното мито за внос на автомобили в ЕС от 10%.
Дискусиите за потенциално намиране на решение във връзка с дългогодишния спор, който разбуни и френските производители на коняк, тъй като Пекин предприе ответни търговски действия, идват, след като президентът на САЩ Доналд Тръмп започна търговска война с някои от най-близките търговски партньори на Съединените щати, включително ЕС и Китай.
Келениус каза в сряда, че очаква да види набиране на инерция в горния край на сегмента за електрически превозни средства през следващите 2-3 години. Плъгин хибридите вероятно ще продължат да съществуват съвместно с напълно електрическите предложения поне до 2030 г., добави той,
Подобно на много други чуждестранни производители на автомобили, продажбите на Mercedes-Benz спаднаха в Китай, засегнати от силната конкуренция в страна от местните компании и по-нестабилната икономика, която подкопава доверието на потребителите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.