Toyota си заложи амбициозна цел - петкратен скок в продажбите на електрически превозни средства
Toyota Motor Corp обяви, че очаква оперативната печалба да се повиши с 10% през тази бизнес година, с петкратен скок в продажбите на чисто електрически превозни средства на фона на облекчаване на прекъсването на глобалната верига на доставки, предизвикано от недостига на чипове, предава Ройтерс.
Планът за растеж беше разкрит от новия главен изпълнителен директор Коджи Сато, назначен миналия месец. Този план сигнализира за по-агресивен натиск към електрификацията от страна на японската фирма, която преди това е следвала бавен подход към изцяло електрическите автомобили, твърдейки че нейната стратегия ще осигури по-голям избор на потребителите.
Най-големият производител на автомобили в света по продажби прогнозира продажби на батериите за електически автомобили, включително тези на неговата луксозна марка Lexus, да достигнат 202 000 в световен мащаб през текущата стопанска година до март 2024 г., което е повече от пет пъти спрямо едва 38 000 единици миналата година.
Toyota прогнозира, че оперативната печалба ще нарасне до 3,0 трилиона йени (22,2 милиарда долара) през тази бизнес година, в съответствие със средната прогноза на анализаторите от 3,02 трилиона йени.
Тази цел беше оперативната печалба за фискалното четвърто тримесечие до март скочи с повече от една трета до 626,9 милиарда йени - леко над средната печалба от 553,46 милиарда йени, изчислена от 10 анализатори, според данни на Refinitiv.
Резултатът беше подпомогнат от слабата йена, която повиши стойността на продажбите в чужбина, и по-високите обеми на продукцията, които надхвърлиха въздействието на нарастващите разходи за материали. Отразявайки влиянието на слабата йена, приходите за стопанската година, приключила през март 2023 г., нараснаха до рекордните 37,15 трилиона йени.
Акциите на Toyota, които бяха почти без промяна точно преди публикуването на печалбите, скочиха веднага след публикуването им и се повишиха с цели 2,5%, преди да намалят печалбите до затваряне с 0,8%.
"Очакваме увеличение на (общия) обем на продажбите във всички региони и производствен обем от 10,1 милиона (автомобила) поради фактори като подобрение в доставките на полупроводници", се посочва в изявление на Toyota. Това би представлявало ръст на производството от 11% спрямо предходната година.
В стремежа си да подобри играта си в сектора на електромобилите, където е изпреварена от новите китайски производители на автомобили, както и от Tesla, Toyota заяви, че ще представи 10 нови автомобила, задвижвани от батерии, с цел продажби от 1,5 милиона електромобила годишно до 2026 г.
Тя има за цел да създаде специално звено, което да се фокусира върху следващото поколение батерийни електромобили, казаха миналия месец ръководители на новия ръководен екип на компанията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Цитат на деня
Цитат на деня |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Свят |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |На фокус следващите седем дни: Липсващи данни, петролни санкции и лихвени проценти
Финанси |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |Истински късмет: Рибар, търсещ червеи, се натъкна на монети от Средновековието
Любопитно |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.