Volkswagen влиза с мощни инвестиции в китайския пазар на електромобили

Германският автомобилостроител Volkswagen AG съобщи, че е договорил инвестиции от 2,1 млрд. евро (2,33 млрд. долара) в две отделни китайски компании, произвеждащи електромобили, предаде Ройтерс.
Автомобилостроителят ще инвестира 1 млрд. евро, за да придобие 50% дял от държавната компания майка на китайския автомобилостроител Джей Ей Си (Anhui Jianghuai Automobile Group - JAC) и ще увеличи от 50 на 75% дела си във вече съществуващо съвместно предприятие с Джей Ей Си. Съвместната компания ще пусне още пет електрически модела до 2025 г. и ще разработи база за автомобилостроене, съобщи Volkswagen.
Целта на германския концерн е до 2025 година да продава на китайския пазар 1,5 милиона автомобила, задвижвани с алтернативни енергийни източници, включително електрически, плъг-ин хибриди и коли с водородни клетки.
При отделна инвестиция Volkswagen ще вложи 1,1 млрд. евро, за да придобие 26,5% от Гуосюен хай-тек ко. ( Guoxuan High-tech Co), която произвежда батерии за електромобили. По този начин германската компания става най-големият акционер. С тези инвестиции Фолкваген се надява да засили позициите си на най-големия автомобилен пазар в света, за който се води ожесточена конкуренция.
Световни конкуренти като американския прозводител на електромобили Tesla също се установяват на китайския автомобилен пазар. Миналата година компанията стана първият чуждестранен автомобилостроител, който изцяло притежава автомобилен завод в Китай.
Пекин пък си постави за цел през 2025 г. 25 на сто от продадените нови коли да са задвижвани с алтерантивни енергийни източници. В страната миналата година са продадени над 25 милиона автомобила.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Денят в цифри
България |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |НАП разширява списъка на стоките с висок фискален риск
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.