Стари за нови коли разменят VW, BMW и Daimler

Стари за нови коли разменят VW, BMW и Daimler

Стари за нови коли разменят VW, BMW и Daimler

Три автомобилни компании започват мащабна кампания за смяна на стари дизелови коли с по-нови, стана ясно от изявление на германския  министър на транспорта Андреас Шойер.

Така например автомобилната компания BMW предлага 6000 евро за опции за размяна на дизелови автомобили, Volkswagen предоставя от 4000 до 8000 евро, а Daimler - до 5000 евро, предаде Ройтерс. Всички те предлагат и опции за лизинг.

Опцията за размяна се състои в смяна на стари дизелови коли с по-нови и по-чисти превозни средства, уточни министърът.

Шойер изтъкна, че BMW иска бързо да започне да предлага размяна на по-стари автомобили и че това ще продължи 12 месеца.

Министърът отбеляза също така, че обновяването на хардуера не е напълно изключено от дискусиите, които се водят в момента на високо равнище в правителството, за да се предотврати забраната за движение на по-старите дизелови коли в някои германски градове.

Андреас Шойер посочи, че това обновяване на хардуера е част от концепцията за премахване на емисиите от дизеловите двигатели, въпреки че самият той изпитва известни съмнения към това.

Правителството на Ангела Меркел ще обяви довечера какви действия ще трябва да предприемат милиони германци, собственици на прекалено замърсяващи стари дизелови автомобили, припомня Франс прес. Сметката се очаква да бъде солена за автомобилостроителите, които доведоха до тази криза, като манипулираха данните за вредните емисии на произвежданите от тях коли.

Водачите са обезпокоени, че автомобилите им се обезценяват. От месеци насам политици и автомобилостроители се опитват да намерят компромис за организиране на скъпоструващо обновяване на огромната флотилия от движещи се дизелови коли - технология, изобретена в Германия.

"Автомобилната индустрия предизвика този проблем и тя е тази, която ще трябва да плати", подчерта тази сутрин министърката на околната среда Свеня Шулце пред германското държавно радио.

Очаква се управляващата коалиция да почерпи вдъхновение от три технически опции или комбинация от тях: подмяна на части на колите, премия за размяна на най-старите дизелови автомобили и продължаване на обновяването на манипулираните програми за измерване на вредните емисии.

Германското правителство е притиснато до стената и защото няколко германски трибунала заплашиха да забранят най-замърсяващите дизелови коли в десетина от най-замърсените германски градове.

Самата перспектива за такива забрани (една от тях вече влезе частично в сила в Хамбург), ускори спада на продажбите на дизелови автомобили. Пазарният им дял намаля от 48 на сто през 2015 година до около 39 процента през 2017 година.

Въпросът е болезнен и защото в автомобилния сектор в страната работят около 800 000 души.

Възможно е за поправките на някои модели автомобилните компании да бъдат принудени да платят 80 процента от инсталирането на филтри Нокс (Nox) на дизеловите двигатели стандарт Евро 5 (Euro 5). Водачите ще трябва да платят останалото или около 600 евро, по изчисления на германски медии.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ