Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Износ за 30 млн. лв. на български продукти с Lidl за първата половина на 2021
Продукти за близо 30 млн. лв. са изнесли българските производители в европейската мрежа на Lidl през първите шест месеца на 2021 г. Партньорите производители на Лидл България отбелязват ръст от 9 млн. лв. в стойността на изнесените стоки, което е почти 44% увеличение спрямо същия период на предходната година.
„Устойчивият ръст на износа, който бележим, е доказателство, че нашите български партньори стават все по-конкурентоспособни, предлагат все повече и по-добри продукти, които намират реализация на външните пазари.", заяви Боян Георгиев, директор „Стоково снабдяване“ в Лидл България.
"Освен традиционните стоки, които изнасяме, заедно създаваме иновативни и нишови продукти, за които още няма прекалена конкуренция на европейските пазари и поради това успяваме да постигнем много добри резултати", допълва той.
Наред с оборота расте и броят на производителите, които изнасят, както и страните, в които се реализира българска продукция. За първото шестмесечие на 2021 година 39 български производители са изнесли 141 различни продукта в 25 европейски държави. В челната тройка на държавите, в които се реализират най-много родни продукти в магазините на Lidl са Румъния, Гърция и Германия. Тази година български продукти се появиха и на щандовете във Великобритания.
Олиото и хлябът продължават да са най-изнасяните стоки от България, заради високото качество и конкурентната си цена, но взискателните европейски потребители проявяват интерес и към иновативни артикули като органичен чипс от кафяв ориз, сурови био барчета и био снакове.
Тандем Попово са една от българските компании, които продължават да реализират все по-големи обороти в европейската мрежа на Lidl със своите месни продукти – премиум говеждо месо от породата Black Angus и аржентинско пасищно – бургери и стекове. Само от януари до юни т.г. е реализиран износ за над 5 млн. лв. на общо 4 пазара – Румъния, Унгария, Словакия и Гърция.
Продължава успешната реализация и на продуктите на Виктория Нутс – сушени плодове в шоколадова глазура, които за първата половина на годината реализираха продукция за близо половин млн. лв. в 8 европейски държави.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.