Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Облачният бизнес държи Alphabet в добра финансова форма
Alphabet, компанията майка на Google, отчете резултатите от първото тримесечие на 2020 г. Акциите й нараснаха с 9% след обявяването на резултатите, а оптимистичните коментари на ръководството показаха, че облачният бизнес и видео услугата на YouTube продължава да печели територии в разгара на пандемията COVID-19, информират международните агенции
Години наред най-голямата интернет компания в света се опитва да разнообрази дейността си и да намали зависимостта си от рекламата в мрежата за търсене, инвестирайки сериозно в облачни услуги, цифрово видео, потребителско оборудване и някои по-рискови дългосрочни начинания, като например самоуправляеми автомобили. Първото тримесечие на 2020 г. показа напредък в някои от тези области, дори в момент, когато основният рекламен бизнес на Google беше засегнат от намаление на маркетинговите разходи през март.
Приходите за отчетния период са се увеличили с 13% в сравнение със същия период на миналата година и възлизат на 41,1 милиарда долара. Нетният доход е 6.836 млрд. долара спрямо 6657 млрд. долара година по-рано.
Продажбите възлизат на 33,71 милиарда щатски долара, което е 14% повече от преди година и преди прогнозите на Wall Street. Общите разходи на Alphabet нараснаха с около 12% в сравнение с миналата година и възлизат на 33,2 милиарда долара.
Анализаторите от Refinitiv очакват коригираната печалба на акция да бъде 10,33 долара при приходи от 40,29 милиарда долара. Експертите от FactSet прогнозират придобиването на трафик през това тримесечие да бъде 7,51 милиарда долара. Сравняването на реалните резултати на Alphabet с оценките обаче е усложнено от въздействието на коронавирусната ситуация.
По време на конферентен разговор с анализатори и инвеститори, изпълнителният директор на компанията Сундар Пичай заяви, че използването на търсачката, YouTube и други приложения и услуги е значително по-голямо, тъй като хората търсят информация за пандемията на коронавирус. Пичай дава конкретен пример - активността на търсене, свързана с коронавируса в Съединените щати в пика на неговата активност е четири пъти по-висока отколкото по време на Super Bowl.
Но приходите от реклама намаляват, дори когато активността расте.
„През март бяхме изправени пред значително и внезапно забавяне на приходите от реклама поради пандемията на коронавирус“, обясни Пичай и добави, че в резултат компанията е забавила няколко пускания на реклами.
От своя страна финансовият директор Рут Порат обяви с предпазлив оптимизъм, че най-лошото е приключило: „Спадът в приходите от търсене и други реклами беше рязък през март и въпреки че виждаме някои ранни признаци, че потребителите се връщат към по-комерсиално поведение, не е ясно колко тя ще бъде трайна или монетизирана“. Порат отбеляза още, че второто тримесечие ще бъде трудно за рекламния бизнес.
Облачният бизнес генерира 2,8 милиарда долара приходи, което е 52% повече от преди година. Приходите от реклами в YouTube скочиха с 33,5% до 4,04 милиарда долара. Финансовият директор отбеляза, че рекламите на марката са паднали през март, докато другите рекламни формати в YouTube не са пострадали толкова силно.
По отношение на разходите, Рут Порат обяви, че общите капиталови инвестиции ще намалеят през 2020 г., тъй като компанията намалява закупуването на офис площи. Alphabet започна да предприема някои мерки за намаляване на разходите. Миналата седмица CNBC съобщи, че компанията съкращава маркетинговите си бюджети почти наполовина, а също така замразява различни подразделения на компанията. Порат също отбеляза, че изкупването на акции на компанията ще продължи по план, което би трябвало да помогне на цената на акциите чрез увеличаване на печалбата на акция.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.