Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Български стартъп е на финалите на Chivas Venture
Българският стартъп Lam’On е сред 20-те социални стартъпа от цял свят, класирани за финалите в глобалния конкурс Chivas Venture 2019. Всяка година конкурсит предоставя безвъзмездно 1 милион щатски долара на социалните предприемачи, които съчетават успешно печалбата с целта да повлияят позитивно върху света.
Бизнесите на участниците обхващат широк кръг от социални, екологични и икономически въпроси; от фитнес приложение, което превръща изгорените калории в храна за нуждаещите се, до жизненоважни водни решения за училищата в селските райони и устойчиви текстилни изделия, създадени от страничните продукти на винопроизводството. Всеки от финалистите в Chivas Venture използва своя успех, за да подобри живота на околните със своите идеи и е истински носител на ценностите на Chivas, съчетавайки амбиция и щедрост.
Анджела Иванова, Гергана Станчева и д-р Филип Ублеков от българския финалист Lam’On са създатели на революционно биоразградимо фолио. То е подходящо за компостиране и служи за употреба при изработката на различни печатни материали. В огромна част от списанията и в менютата на ресторантите се използва ламинат, направен от пластмаса. Проблемът при него е, че не може да се рециклира и остава в природата за около век. Фолиото, което са създали тримата съдружници от LAM'ON, е изработено от възобновяеми източници, чийто лепилен слой е специално разработен за нуждите на печата и е нетоксичен. В края на живота си биоразградимото фолио оставя значително по-малък отпечатък върху природата. Ако хартията, на която е положено, е подходяща, целият продукт може да се компостира. Ако не – отделянето на ламината от нея може да се изпълни без вредни химикали и да се рециклира. Ако пък се изгори в инсинератор или дори се изхвърли в сметище, LAM'ON не отделя вредни емисии.
По време на интензивна тридневна акселераторска програма в Conduit в Лондон бяха включени редица семинари, които да помогнат да се развият бизнес уменията и знанията на финалистите – от сесия за измерване на въздействието, до специализирано обучение за това как да се обърнат към инвеститорите, докато са под натиск. Те се срещнаха и с основателя на Big Issue Найджъл Кершоу, миналогодишния финалист на Chivas Venture Джемал Езел от Change Please и бившия футболист на Манчестър Юнайтед и настоящ бизнесмен Луис Саха.
„Акселераторската програма е изключително интензивна, но и невероятно полезна. Менторите и лекторите бяха на много високо ниво, а индивидуалната работа с някои от тях беше точно това, от което се нуждаех. За изграждането на още по-въздействаща презентация работих с Надя Маршан, която ми помогна да представя страстта си към проекта, без да губя силата на фактите. А Они Патън Пауър изнесе най-пълната и информативна лекция за видовете инвестиции в сферата на социалното предприемачество. Цялото преживяване беше прекрасно благодарение на екипа на Chivas и The Conduit, но най-ценното за мен беше срещата с останалите предприемачи – вдъхновяваща група дейни, креативни и сърцати хора. Чест е да съм в компанията им, а LAM'ON да се състезава наравно с техните проекти и начинания. Конкуренцията е много, много силна, но в този контекст, това е прекрасно. Има още 19 проекта, които ще променят света и за които бих се радвала да спечелят!“, сподели Гергана Станчева от Lam’On.
Глобалният финал на Chivas Venture 2019 ще се състои на TNW Conference – водещ двудневен технологичен фестивал в Амстердам. По време на седмицата на финалното събитие през май 20-те предприемачи ще се изправят един срещу друг в четвъртфинални и полуфинални кръгове, докато останат само пет. Именно те ще продължат в надпреварата за основния дял от наградата от 1 милион долара пред международно жури от технологични гении, инвеститори и предприемачи на конференцията TNW.
Първите 100 000 долара от наградата ще бъдат връчени от публиката – всеки ще може да гласува онлайн за своя фаворит на Chivas.com. Избраникът на публиката ще получи 50 000 долара от фонда, а петте му подгласници – по 10 000. Резултатите ще бъдат обявени по време на глобалния финал в четвъртък, 9 май.
„Бяхме силно впечатлени от множеството заявки за записване в тазгодишното издание на Chivas Venture. Нашите основатели, Джеймс и Джон Чивас, бяха предприемачи, които се раздаваха за своята общност паралелно с разрастването на техния бизнес. Днес, ние продължаваме тяхното наследство, като откриваме и подкрепяме стартиращи фирми, които не само имат потенциала и стремежа да бъдат успешни, но и служат на обществото със своята дейност. В Chivas вярваме, че блендът винаги е по-добър – в живота, бизнеса и в уискито – и нашите 20 финалисти са доказали, че съчетаването на печалбата с устойчива цел е истинската рецепта за успех", коментира Ричард Блек, глобален маркетинг директор на Chivas.
Към днешна дата Chivas Venture е дал безвъзмездно 4 милиона долара на социални старт-ъпи, които са повлияли положително на над 1 милион души по целия свят. Финансирането е подкрепило стартиращите фирми, които се стремят да постигнат успех, да внедряват иновации и да мислят извън рамките, като същевременно обогатяват живота на другите.
За да научите повече за всеки един от финалистите на Chivas Venture, посетете техните страници на www.chivasventure.com или се включете в разговора в Twitter @ChivasVenture преди старта на публичното онлайн гласуване на 9 април.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.