Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Carrefour придобива третата по големина бразилска компания за дистрибуция на дребно
Carrefour постигна споразумение с Advent International и Walmart за придобиване на Grupo Big Brasil, третата по големина бразилска компания за дистрибуция на дребно, оценена на 7 млрд. реала (около 1,1 млрд. евро). По този начин френският гигант затвърждава позицията си в дистрибуцията в страната, която е един от пазарите с най-голям потенциал за растеж, предава elconfidencial.com.
Покупката на Big Brasil предлага значителен потенциал за синергии от първата година, с постепенно нарастване до представянето на допълнителен принос към брутната оперативна печалба (Ebitda) от около 260 милиона евро три години след приключването на сделката.
"Придобиването на Big Group е важен ход за трансформация за Carrefour Brazil", заяви Александър Бомпард, президент и главен изпълнителен директор на Carrefour, който подчерта, че страната предлага огромни перспективи за развитие.
Създадена в Бразилия от 1995 г., Big Group управлява мрежа от 387 магазина и генерира брутни продажби от 24,9 милиарда реала (3,7 млрд. евро) през 2020 г. и коригирана Ebitda от 928 милиона реала (142 милиона евро).
Carrefour Brazil, която присъства в Бразилия от 1975 г., управлява 489 магазина и през 2020 г. генерира брутни продажби от 74,7 милиарда реала (11,4 млрд. евро) и коригирана Ebitda от 5,6 милиарда реала (858 милиона евро). По този начин двете групи заедно постигат брутни продажби от около 100 милиарда реала (15,32 милиарда евро), с общо около 876 магазина и 137 000 служители.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.